onsdag, april 07, 2010

EOTD - Eldig opal

Jag har inte så många skuggor från FACE, men den här är riktigt häftig och för en gång skull så syns den här häftiga brytningen på bilden. I botten är den någon sorts röd/brun/orange färg, men när man rör sig så syns reflexer i blått/lila, vilket ger en otroligt häftig effekt som får mig att tänka på hur opaler ser ut.
Jag började med en primer "tinted" från MUS och sedan la jag "Riga"från Mist över den inre delen av det undre locket. På den yttre delen har jag lagt Eyedust "Elegant" från FACE och sedan Microshadow "Charity" från MUS som highlighter. Längst övre fransraden, cake eyeliner "Black" från MUS och längst undre först lite av en skugga "black" från FACE och sedan lite av pennan "Lavendel patel" från MUS. Sedan avslutade jag med Mascara Voluminous "Black" från L'Oréal.

6 kommentarer:

Emma P sa...

Toppenfin sminkning och skuggan ser verkligen jättecool ut! Faces eyedust är himla bra dessutom...

Fru Choklad sa...

Emma P: Tack. Ja deras ED verkar vara riktigt bra. Får inskaffa några fler tror jag. Jag har ju ett Face inne på Ringen och ett i Götgatsbacken så jag kan ju inte påstå att det inte är lätt att ta sig till precis. :)

marinamake sa...

Åhh vad fint skimmer, man ser verkligen det blåa skimret! Urtjusig kombo måste jag säga.

Fru Choklad sa...

Marina: Tack. Ja det var så kul att det kom fram på bilden för det är det som är hela grejen med den här skuggan

Sminkan sa...

Läckert! Underbara färger som verkligen skimrar som en opal!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack! Ja det är nog den enda skugga jag har (förutom ett gäng mer eller mindre vita) som har den här effekten.