lördag, april 10, 2010

FOTD - En hyllning till kvinnan!?

Ja med tanke på vad två av skuggorna heter så är det ju nästan det. Jag har använt "Milady" över den inre delen av nedre locket ochfram till mitten där "Bronze Goddess" tar vid. Båda från MAD. Sedan har jag lagt "Muffin" från MUS som highlighter. Längs den undre fransraden har jag lagt Microshadow "Deep" från MUS och längs övre fransraden Cake eyeliner "Black" från MUS. Mascara är Voluminous "Black" från L'Oréal. I ansiktet har jag lite concealer från Laura Mercier och Wonder powder "Sahara" från MUS. Rouge är den underbara Dandelion från Benefit.

2 kommentarer:

Emma P sa...

Kul namn:) Och fin sminkning med! Jag gillar verkligen bronsiga toner tillsammans med eyeliner, det var min standard när jag gick i gymnasiet under många år...

Fru Choklad sa...

Emma P: Ja ha ha ibland får man till det. Tack. Bronsiga toner är väldigt tacksamt och perfekt när man vill vara fin utan att sticka ut fööör mycket. Ibland är det bäst så på jobbet.