lördag, april 17, 2010

EOTD - Mera lila

Jag är ju inne på lila just nu så här kommer dagens öga i lila toner igen! Jag började med lite m/s "Satin" längst in vid ögonvrån som jag sedan tonade uppåt och ut mot ögonbrynet. Sedan har jag lagt e/d "X-ray" över större delen av den rörliga delen av ögonlocket. Därefter har jag lagt m/s "Flamenco" som ett C i yttre vrån och upp i globlinjen och ner längs undre fransraden, ovanpå pennan "Lavendel patel. Highlighter är m/s "Muffin". Eyeliner är Cake eyeliner "Black" längs övre fransraden och mascara är Voluminous "Black" från L'Oréal.

8 kommentarer:

Sminkan sa...

Lila är verkligen en trevlig färg. Ser vårigt ut och gör dina ögon lite extra gröna.

Sminkan sa...

Och nej, jag är inte färgblind, jag vet att de är blå, men det blir en grönton i. Ser att min förra kommentar var himla otydlig...

Miss Upsey Daisy sa...

Dina ögon passar i de mesta toner tycker jag. Mina bruna känns som mer svårmatchade men det kanske de inte är ?

Spader Madame sa...

Lila är verkligen ren jättefin färg på locken, undrar om man inte borde våga prova litet. Blir sugen ju!

Laila och Johan sa...

Jätte fint! Du inspirerar verkligen!

Emma P sa...

Väldigt fin sminkning! lila är alltid vackert...

J sa...

Du är så fin!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Ja det har blivit en del lila på sista tiden. Tror att det är den kalla våren som inspirerat :) Ja du har ju rätt! Det tar fram en grön ton i mina ögon. Kul, det har jag inte tänkt på själv.

MissUD: Tack! Bruna ögon borde också kunna ha lila, fast kanske lite mörkare nyanser än de jag har just här.

Spader: Visst är det! Och ja det tror jag du törs. Det finns allt från riktigt milda nyanser till knalliga för den mer vågade.

Loppanlej: Tack! Vad kul.

Emma P: Visst är det. Tack så mycket.

Hanton. Tack raring! :)