fredag, april 16, 2010

EOTD - Vårkänslor i blått och lila

Jag kör vidare med vårkänslor i sminket och kör med isigt blått och lavendel. Som bas hade jag high tech lighter "Sundust" (borde varit "milkyway" istället men nu blev det så här). Sedan la jag m/s "Lavender" i en båge från inre ögonvrån upp längs globlinjen och ner i yttre ögonvrån. Har nog aldrig gjort så förut men fick nått sorts infall att jag ville prova nått nytt sätt att lägga skuggorna på. Sedan fyllde jag i med c/s-favoriten "ginger leaf". Den är så otroligt fin! Som highlighter har jag använt "Muffin". Under ögat har jag lagt pennan "Lavendel patel" och längs övre fransraden Cake eyeliner "Black". Alla produkterna kommer från MUS. Mascara är Voluminous "Black" från L'Oréal. (Nu blev ni förvånade va? Ha ha)

7 kommentarer:

Stina sa...

Passar jättefint till dina ögon :)

Emma P sa...

Åh så fint och så vårigt! jag har också haft en färgglad vårsminkning idag:)

Shamrock sa...

Jättesnyggt och Muffin har blivit en favorit, tack för tipset

Bitte sa...

Väldigt fint. Känns lite isigtvårig för mig, som en kall men ändå solig vårdag.

Fru Choklad sa...

Stina: Tack!

EmmaP: Tack! Ja man får försöka hjälpa våren på traven verkar det som :)

Shamrock: Tack! Ja den är så otroligt användbar.

Sminkjante: Tack! Ja men det passar ju bra nu när vi har så kall vår ;)

Sminkan sa...

Verkligen fint!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack!