onsdag, februari 22, 2006

Dagens inköp

Idag tyckte jag av olika skäl att det är lite synd om mig så på lunchen bestämde jag mig för att ägna mig åt ett litet tröstköp. Jag gick raka vägen in på Åhléns Citys sminkavdelning och tänkte: "Jag kommer inte ut förrän jag har köpt något!" Jag kryssade mellan de olika montrarna och fastnade efter en stund hos Yves Saint Laurent. Jag har länge varit sugen på att inhandla en av deras Ombres Quadrilumières.


Jag har varit inne på den som modellen är sminkad med i reklamen (rosa highlighter, två bruna nyanser och en liten mörklila) men när jag stod där och funderade så insåg jag att de färgerna har jag ju redan så varför köpa dom igen!? Nej jag köpte istället den gröna paletten Absinthe! Jag tror att de skira gröna färgerna kommer att göra sig fint i vår (om det nu tänker bli någon vår i år!). Jag får ta ett kort på mitt öga när jag gjort en fin sminkning med skuggorna!

En sak fick mig att reagera när jag gjorde mitt inköp. Killen (för det var faktiskt en kille vid YSL disken) chockade mig totalt när jag sa: "Jaha och hur ska man lägga de här nyanserna får att få ett snyggt resultat." Inte för att jag inte redan hade en uppfattning om det utan mest för att få igång konversationen när han ändå stod där och hängde. " Jaaa det undrar jag också" svarar han!!!!!!! What?!?! Svarar man en kund så? Hade jag varit chef och hört det så hade jag fått spader. Tur för honom att jag redan hade bestämt mig för att tröstshoppa, annars hade jag gått därifrån UTAN att handla!

Inga kommentarer: