onsdag, februari 01, 2006

Vår make-up!

Jag har väl inte varit så där jätteförtjust i de vår och sommar makeuper som jag sett. Det är mycket pastell i vanlig ordning med Lancôme i spetsen med sin jättelila look The Enchantress (kolla in 4-ögonskuggan 307 så förstår ni vad jag menar med pastellig!). Chanel var en fullkomlig orgie i rosa och rött med sin Lumières Magiques. Däremot sken jag upp lite när jag häromdagen såg Estée Lauders vårlook:Mediterranean Colors med sin färgpalett Sizzling Coral blev dom riktigt uppfriskande mitt i allt pastellvansinne, men det som verkligen fick mig att bli bling bling happy var deras ögonskugga Color Intensity jag kan verkligen tänka mig både Brunette och Vintage.
Jag har länge varit ett Diorfan när det kommer till makeup men nu blev jag nog rätt ljumt inställd. New Look Printemps 2006 var inte så spännande som Diors makeup brukar vara. For an appealing and rebellious look, står det i reklamen! Well om det där ger en rebellisk look då undrar jag vart den som hittade på DET kommer ifrån. Ett kloster eller!? Nä makeupen är snygg och passar fin fint att ha på jobbet, men har inte det där extra som jag förväntar mig från Dior. Så just nu måste jag nog lägga min röst på Estée Lauder även om det inte var vårlooken som fångade mig i första hand.

Nu har jag haft ett par dagar på mig att prova i.d. makeup foundation och jag kan berätta att jag är helnöjd. Den är lätt att lägga på och sitter snyggt hela dagen, man kan dessutom använda en mindre borste och ha den som consealer om det skulle behövas. (Och det har verkligen behövts de senaste dagarna. Man sover ju inte så bra med späcknarr så de mörka ringarna under ögonen har varit särskilt svåra.) Det härligaste är nog att jag inte känt mig uttorkad efter ett par timmar vilket jag annars kan uppleva när jag har foundation. Produkten kan därmed anses som högst rekommendabel!

Inga kommentarer: