onsdag, februari 01, 2006

Späcknarr

Vaknade söndag morgon med GGGAAAAHHH nackspärr! Av någon underlig anledning så får jag lätt det! Ni skulle se mig vackla omkring på jobbet! Stel som en pinne och med en varm vetekudde ständigt vilande över min stackars nacke! Att ta sig ur sängen är ett helt projekt för att inte tala om att tvätta håret. Himmel så ont det gör!

(späcknarr är anagram av nackspärr för den som missade det)

Så nu har jag gnällt lite och kan därmed berätta nått roligare.

I fredags var jag på en mycket mycket bra kurs i processrätt (skulle det vara ROLIGARE är det säkert några som tycker nu, men jo det är det, nästan vad som helst är roligare än nackspärr). Faktum är att kursen var så bra att jag satt och tittade på klockan och tänkte shit det är bara två timmar kvar! Och om man då betänker att det är en fredagseftermiddag så inser man snabbt hur bra kursen var. Vi höll till på Operaterrassen vilket var jättemysigt. Hela huset andas kultur och stil. Ja till och med en del glamour. Den sal vi hade själva kursen i har utsikt mot både Slottet och Grand hotell med Strömmen emellan sig och eftersom solen sken så var det verkligen Stockholmsutsikt när den är som bäst! Lunchen var också utöver vad man normalt får i sig under arbetsveckan. (Ungsstekt kycklingbröst med ett täcke av parmaskinka på en bit polenta, lätt rödvinssås samt rotfrukter. Kaffe med en utsökt chokladpralin) Till eftermiddagskaffet serverade dom miniwienerbröd. Normalt brukar jag inte äta wienerbröd, men eftersom dom var så små så tänkte jag att det inte skulle kännas för mycket. Det blev de två mest himmelska wienerbrödstuggor jag någonsin ätit. Guuuud så gott. De var bakade i deras kök så tyvärr kan man inte köpa några för privat bruk så att säga, men får ni chansen att äta Operaterrassens miniwienerbröd så GÖR det!
Föreläsarna var sakliga och lite knastriga, så där som jurister brukar vara, med enorm erfarenhet från det praktiska livet, men eftersom allt framfördes med glimten i ögat och en ibland fantastisk humor gick timmarna alldeles för fort och rätt som det var var dagen slut :-(
Jag ser verkligen fram mot nästa del av kursen i mars!!!!

Inga kommentarer: