söndag, februari 19, 2006

Schlagerfestivalen del 1

Över lag tycker jag nog att låtarna var ganska ljumma. Ingen direkt som jag kommer ihåg eller kände skulle ha en chans att vinna internationellt. Däremot tycker jag att Linda Bengtzing var mycket proffsig i sitt framförande och med sin säkerhet och charm fick låten att lyfta även om rösten var lite svajig ibland, men man har ju hört bra mycket värre så det var ok. Kul med klädbytena ! Snyggast var Hannah Graaf, men låten var inte kul alls. Ärligt talat tycker jag synd om tjejen. Det hade säkert gått bättre för henne om hon fått en lite fartigare låt. Vad gäller Magnus Bäcklund märks det ju tydligt att han är en rutinerad artist, men låten lät alldeles för mycket som The Voice med John Farnham för min smak. Och kläderna !?!?! Någon sorts daladräkt i 2000-tals tappning? Den rockade inte alls. Electric Banana Band, ja min 6 åring tycker att den var bra! Jag är förvånad över att Anna Sahlene inte gick vidare i alla fall till andra chansen. Det hade hon förtjänat. Sedan blir jag döimpad av hur otroligt snygg hon var! Det strålade verkligen om henne. Det är inte lätt att se glamorös ut när man är gravid och hormonerna snarare vill dansa jenka med en än disco. Respekt Anna! Nu lär jag få däng av någon men vad gäller Andreas Johnson så kan jag bara säga det lät alldeles för mycket Beatles för att jag skulle gå igång på det där! Kvällens snyggaste klänning bars av Lena Ph. Den skulle jag inte ha något emot att ha själv om man säger så!

Hoppas att det blir bättre låtar i Karlstad. Vi behöver nått alldeles extra eftersom vi måste kvala oss in för att få vara med på den internationella tävlingen så jag håller tummarna för det till nästa lördag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mitha(sacaniti() från Fl här, ville bara kika in och visa mig och samtidigt lämna av min hemsidesadress

kramisar

Fru Choklad sa...

Hej! Vad kul att du tittade in här!