tisdag, februari 21, 2006

Det sköra livet

För en vecka sedan fick min väninna M en liten dotter och i helgen fick jag höra hur oerhört dramatisk hennes förlossning hade varit! Hon fick, mitt under förlossningen akut graviditetsförgiftning (hon förlorade medvetandet och kroppen började krampa) och dom var tvungna att göra katastrofkejsarsnitt. Vilket innebär att dom nästan börjar skära innan mamman är ordentligt sövd. Läget var alltså väldigt allvarligt och det handlade om minuter. Tack och lov så mår både hon och den lilla idag bra och jag är oändligt tacksam att M klarade sig igenom detta och att hennes lilla flicka också fick komma till världen.

När man hör om en sådan här händelse så får man ett bra perspektiv på livet och vad som verkligen räknas och jag får under en stunds eftertanke ro i min själ och känner hur outsägligt tacksam jag är över min son och min man. Jag har DOM oavsett vad som händer och deras kärlek är allt jag egentligen behöver! Dom är blodet i mina ådror och luften jag andas.

Då döden plötsligt gör sig påmind kan jag inse att jag är den rikaste personen i världen som får se mina älskades ögon glittra och känna deras händer mot min kind. Det är ren och sann lycka att kunna krama och bli kramad av min son och kyssa och bli kysst av min man. Tack för att jag fått den ynnesten att få ha så underbara människor i mitt liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen

Men fy så otäckt, tur att allt gick bra iaf.
Det är vid såna tillfällen man börjar tänka på sina egna nära och kära och verkligen inser va lycklig man ska va.
Kul att du kikade in hos mig och att vi kan fortsätta hålla kontakten nu=)

Stor kram Mitha