tisdag, februari 07, 2006

Vuxentest

Var inne hos Linda K och hittade ett fantastiskt roligt vuxentest. Är tvungen att prova!
Here we go

Jobb (1p) - Oh ja och tycker det är roligt dessutom!
Visitkort (1p) - Ja
Konferens (1p) - Har man varit på ett par stycken ja.
Bor hos föräldrar (2p) - Nops.
Vara sambo (1p) - Oh ja.
Vara förlovad (1p) - Oh ja.
Vara gift (2p) - OH JA! Han är världens bästa dessutom
Skild (3p) - Nej aldrig i livet.
Äga villa (2p) - Nej.
Ha en bil (1p kombi + 1p) - Nej har inte ens körkort. Bilen är makens.
Hund (1p) - Nej tack. Titta ut så förstår ni varför.
Lån (1p) - Ja jag har lite kvar på studielånet men kommer snart att vara fri från det också!Gemensam ekonomi (1p) - Nej.
Pensionsspara (1p) - Absolut. Kan inte räkna med staten när jag går i pension så det är nödvändigt.
Storhandla (1p) - Det händer.
ICA-kundkort (1p) - Ja.
Använda rabattkuponger (2p) - Ja fast inte så ofta som man kanske borde, men jag vägrar köpa bara för att det är billigt.
Äga hushållsassistent (1p) - Ja, men använder kniven istället för att asa fram åbäket.
Äga diskmaskin (1p) - Nej. (Gills maken?)
Dubbelsäng (2p) - 160 cm.
Ha julgran på julen (2p) - Ja.
Gråa hår (1p) - Nej
Celluliter (1p) - En och annan skymtas.
Prenumerera på morgontidning (1p) - Nej. NÄR ska man hinna läsa dom?
Lösa sudoko (1p) - Har aldrig gjort, men korsord är rätt kul.
Välja att inte svara i telefon (2p) - Det händer.
Putsa fönster (1p) - Ja, vill gärna se ut.
Svampplockning (2p) - Det händer ibland. Vill man ha smörstekta kantareller är det bara att ge sig ut liksom! Nä det duger inte med Tjernobylsvampen som säljs på Konsum.
Långfärdsskridskor (1p) - Aldrig i livet. Isar är läskigt.
Parmiddag (1p) - Ja
Vinprovning (1p) - Mja fast det var Champagneprovning.
Danskurs (1p) - Nej! (Maken dör nog hellre)
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) - Ha ha ha Aldrig i livet! När det finns synth!
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Ja tack
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Kanske inte dagligen men det händer ofta.
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Jo det gör jag nog, men krogen kan vara kul någon gång ibland.
Spela Bingolotto (1p) - Öh..... NEJ
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - What!!!!!
Ha höftproblem (1p) - Bara när jag var gravid.
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) -Skulle ALDRIG falla mig in.
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Ja det händer faktiskt, Men mitt förundrande behöver inte nödvändigtvis vara av den negativa sorten. Tex så tycker jag att unga tjejer idag verkar vara mycket modigare än vad jag och mina kompisar var när vi var "unga".

15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."
Över 25 p "Nu är du där"

Är DU vuxen? :-)

2 kommentarer:

Alison sa...

Orkar inte räkna. Hur vuxen blev du?

Kul test. Tack för brunchtipset (som jag har kommenterat). :)

Fru Choklad sa...

Blev jättevuxen! Slutade räkna när jag kommit upp i 25! :/