onsdag, januari 24, 2007

55 dagar kvar till bebis!

Nu är det VERKLIGEN väntans tider. Jag märker hur kroppen sakta börjar ställa in sig på den snart förestående förlossningen vilket är en helt annan upplevelse nu än när jag väntade sonen för drygt 7 år sedan. Då bara hände det saker och man hade fullt sjå att bara uppleva förändringarna att man inte riktigt förstod VAD som hände.

Allt har varit ganska same same fram till i söndags när mina sammandragningar fick en ny karaktär. Dels har de ”vanliga” sammandragningarna blivit hårdare och fler och dels är vissa så kraftiga att de mer är att beteckna som förvärkar. Huden har plötsligt blivit superkänslig och jag känner plötsligt av min annars helt underbara dag och natt crème från Decleor! Det händer lite annat också men jag ska bespara er detaljerna. Hur som helst det är sammantaget små små tecken på att det börjar dra ihop sig.

Som om det inte räcker med att hormonerna åter har börjat dansa polka i blodomloppet, bäckenet hotar att falla isär, sammandragningarna leker ta fatt och orörligheten är värre än någonsin så har jag dessutom. Jag upprepar DESSUTOM blivit förkyld! MEN TACK SÅ MYCKET DÅ! Jag ”slipper” snoreriet för förkylningen har satt sig på lungorna så jag hostar som en besatt och i halsen känns det som om någon använt en rasp. Och vet ni hur det känns att ha en riktigt härlig hostattack när man är höggravid? Det är förjävligt! Magmusklerna är redan omplacerade till platser dom inte är vana att bo på så efter en natts harkande är det fullkomligt uppror och träningsvärken så påtaglig att jag allvarligt funderar på om jag tillbringat hela natten på ett gym och att sittandet i sängen med skrällhosta bara varit en dröm!

Som TUR är så verkar Lilla damen må alldeles förträffligt där inne trotts allt. Hon buffar runt och stökar i vanlig god ordning och ibland kör hon lite stretching och låter en fot eller en hand sträckas ut så att det blir små roliga bulor på magen. När jag känner hur hon rör sig där inne och tänker på att jag snart kommer att få se henne och hålla i henne så är det värt det! Det är SÅÅÅ värt det. Hjärtat vi längtar efter dig nu!!!!!

Inga kommentarer: