tisdag, januari 09, 2007

Sminkrecesion

Jag har i en dryg månad provat Lancômes Aqua Fusion Lèvres. Anledningen till att jag köpte den produkten var att jag ville ha nått vårdande för läpparna som kunde ligga i väskan. Både hemma och på jobbet ligger en tub Eight Hour Cream från Elizabeth Arden och det kändes lite överdrivet och ibland har man ju inte så stor väska och då är det ju bra om man har nått lite mindre. Så jag sa till expediten i parfymeriet att jag ville ha något vårdande för läpparna och att jag normalt använder Eight Hour. Hon tog fram Aqua Fusion och började prata om hur snygg den är på. Ja jo nu har jag ju en uppsjö läppglans som jag har för att det ska se snyggt ut, sa jag. Nu är jag ute efter nått som ska ge fukt och vårda läpparna. Expediten tittar på mig som om jag kom från mars eller i alla fall en annan planet och upprepar. Jo, och så är den ju så snygg på.
Jag inser att vi inte kan kommunicera runt denna produkt och frågar om hon kan visa något annat alternativ. Nä det här är den bästa. Jag tittar på den söta lilla tuben och tänker att den trotts allt heter Aqua Fusion, så någon vårdande effekt måste den ju ha. Så jag går ut med tuben i väskan och tänker att det här blir nog bra.

Ett par veckor senare kan jag konstatera att det blir det inte. I stället för att ge fukt och göra läpparna mjuka så tycker jag snarare att den är uttorkande. Så värst snygg vet jag inte om den är heller. En viss glansighet uppstår ju efter applicering men det är varken det jag vill ha eller behöver. Tuben är ju liten och praktisk att ha i väskan och det är lätt att applicera produkten, men mitt primära mål var att få en vårdande produkt och där misslyckas den på alla punkter, så det blir inga fler Aqua Fusion Lèvres för min del.


Betyg: BBBBB -

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vanligt lypsyl?

Fru Choklad sa...

Ja faktiskt! Det är dessutom billigare!

Anonym sa...

Men Eight Hour Cream är ju bäst. Har klämt ut en klick i en tom burk - perfekt för väskan.
Dessutom finns den ibland (några gånger per år) i 30 ml tub - perfekt storlek egentligen. Jag skall hålla ögonen öppna och klippa till på 2 sådana små tuber nästan gång det är kampanj.

Fru Choklad sa...

Ja jag håller med. Eight Hour är bäst. Jag trodde ju bara i min enfald att med det otroliga utbud som finns så BORDE det ju finnas ett alternativ, men så verkar inte vara fallet! :)