torsdag, januari 11, 2007

Rolig idé

Hos Tre tjejer i köket har man fått den briljanta idén att bota middagstristessen med att inte laga samma middag flera gånger under ett år. Samma rätt får användas under förutsättning att man gör den på ett nytt sätt. (Korvgryta går alltså att göra flera gånger på ett år bara den inte följer samma recept som förra gången.)

Jag tycker att idén låter så kul så jag ska faktiskt ge mig på ett försök jag med. 365 olika middagar under ett år! Det kallar jag utmaning! (Kommer dock inte att börja redovisa alla här i bloggen.) Ett par undantag kommer jag dock att få lov att göra för sonens skull. Han skulle nog få psykbryt på sin mamma och jag kommer hem och säger - Nu får du välja EN dag i år när du vill ha pasta och korv sedan är det kört till nästa år. (När jag säger pasta och korv så menar jag det! Vi snackar ingen sås eller så som skulle kunna rädda situationen. Behöver väll inte tillägga att de dagar sonen kräver pasta och korv äter jag annat. Maken gillar dock läget.) Och pannkakor! Hur gör man dom på ett annat sätt? Det är klart man kan fixa med dom, men då är det inte PANNKAKOR enligt sonens krav. Nä ett par upprepningar lär det bli, men jag ska i alla fall göra mitt bästa för att middagsmaten i det längsta ska bli så variationsrik som möjligt!

KÖKET NÄSTA YEEEEHAAAA!

Inga kommentarer: