fredag, januari 19, 2007

T.G.I.F

Woooosh sa det och så vart det fredag den här veckan med! Och denna weekend kommer att bjuda på nya spännande upplevelser kan jag säga! Maken är ju med jobbet uppe i fjällen för att ha någon sorts konferens med teambuilding och annat jox. (Maken skrattade av lycka hela vägen upp till den förpulta skidorten eftersom han varken åker skidor på längden eller tvären, så han inser att han kommer att tillbringa mycket tid med att bara VÄNTA medan de andra bryter benen i backarna.)
C och J ska också ge sig på benknäckartango norröver och då ska jag och sonen passa deras lilla dotter W ! Sonen har haft nedräkning hela veckan och är hur exalterad som helst.
-Woho W ska sova över i två nätter! TVÅ nätter!
Det absolut första han sa imorse när jag väckte honom var.
- Idag kommer W!
- Öh god morgon älskling!? Mamma här! En liten puss kanske….
- Idag kommer W ! Vet du!? Då ska vi........ (bubbel babbel en MASSA ord.)
- Visst älskling! Jo det ska bli kul, men jag kanske kan få en liten puss? (Ingen puss)
- Och DU har LOVAT att vi ska få pannkakor till middag!
- Absolut hjärtat… på lördag inte ikväll… jag..
- Och sedan ska vi leka, se på film fast ingen läskig för då kanske W blir rädd och det vill jag inte och så ska…….(ännu fler ord och ingen puss)
Ja ni fattar galoppen! Det är ingen hejd på alla planer som han har gjort upp inför helgen. Jag har lite försynt försökt påpeka att dygnet bara har 24 timmar och att jag skulle bli rätt glad om de ville tillbringa si så där en 8 timmar av dom med att sova! Nu vet jag ju av erfarenhet att både sonen och W är riktiga nattugglor så det lär väl sluta med att dom har värsta partyt medan jag sitter i soffan med ögonen hängandes nere vid knäskålarna! :)

Och hur ska ni tillbringa helgen!?

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Hahahaha - vad roligt med sån entuiasm. Härligt. Ha en härlig kväll och pannkakor på lrödag låter mums.

Fru Choklad sa...

Ja man har nått att lära sig där! Det är ju få saker man som vuxen blir så där tokentusiastisk över!