söndag, januari 14, 2007

65 dagar kvar till bebis

Stånk! Här har ni tjejen/kvinnan/Whatever som börjar likna en stor valross! Det känns helt galet att midjan kan expandera så kopiöst och värre ska det visst bli för lilla damen ska enligt div förstå-sig-på-litteratur lägga på sig ca 200g i veckan fram till förlossningen så magen lär ju inte ha annat val än att växa. Så mycket plats inåt finns liksom INTE så kvar återstår allternativ utåt. (Om någon hittar en navel någonstans så kan ni väl skicka den till mig. Det är säkert min för den jag hade är BORTA.
Ännu så länge har jag inte drabbats av några bristningar (pussar lyckligt på min flaska Ringblommsolja från Crearoma) och om jag fortsätter att vara lika duktig med att smörja in magen i fortsättningen så kanske jag slipper. Annars är allt ungefär same same som sist. Jo ett tillskott har jag ju faktiskt till listan över spännande-saker-som-händer-i-kroppen-när-man-är-gravid. Svettkörtlarna i mina armhålor har vaknat upp och tror att det är värsta högsommaren! Men HALLÅ! Det är januari och även om det inte är en normal januari så går jag INTE med på att ni leker högsommar! Sluta spruta svett och det NU. Jag känner mig äcklig!

Annars har jag mest börjat tänka på att det snart är dax för den stora finalen! (Stort huvud!Litet hål! Är det konstigt att man inte kan sova på nätterna för alla mardrömmar VA!) HUR ska det bli denna gång? Så många frågor och så få svar.......

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Det kommer att gå skitbra :) Jag har en massa förlossningsångest innan min syster blev mamma - men hon har berättat att det absolut INTE är någon fara - bara en massamassamassa glädje.

Fru Choklad sa...

Jo det kommer säkert att gå bra. Det är nog bara en släng av rampfeber som satt in. Det var samma sak när jag skulle få sonen (Men det är ju 7 år sedan) Fast när det väl kom igång så blev jag superlugn och bara visste att allt skulle gå bra. (Dessutom måste det ju hänt massor med läkarvetenskapen sedan sist så att...... mummel mummel gruff gruff) Och EFTER det att man klarat av stort huvud litet hål-testet DÅ är det ju rosa! (OJ vad jag längtar efter henne!!!)

Anonym sa...

Hej

Det var verkligen HUR längesen som helst jag var här inne. o du har snart en bebis med ja hhihi tänk va tiden går undan du, Min lilla snosa är 4 veckor idag hii

Hoppas du mår bra annars

kramar selma

Fru Choklad sa...

Oj 4 veckor redan! Jag blir lite avis! Vill också hålla om min lilla flicka och kunna se på henne och pussa och gosa och åhhhh vad jag längtar!