onsdag, februari 07, 2007

Sminkrecension

Jag har nu hunnit testa Makeup Stores jubileumsbox, som jag fick i julklapp av sonen, ordentligt. Över lag är jag mycket nöjd och det var ett bra sätt att få prova olika produkter ur deras rikliga sminksortiment.

Läppstift i färgen Poppy: Nyansen är perfekt för en dag på jobbet när man vill ha lite färg på läpparna utan att se alltför sminkad ut. Konsistensen är krämig och fin och stiftet torkar inte ut huden som jag upplever att en del andra stift kan göra. Hållbarheten är inte utöver det vanlig, men inte heller dålig. Färgen sitter nog ungefär som på de flesta andra märken varken bättre eller sämre. Stiftet är så pass bra att jag faktiskt köpt ett till i en annan färg.
BBBBB

Läppenna i färgen Golden Purple: Färgen passa (naturligtvis) till läppstiftet och är mjukt och fint i konsistensen vilket underlättar appliceringen. Lite får man passa så att den inte flyter ut i de små vecken runt läpparna efter ett par timmar. Jag har dock aldrig haft en penna som inte gjort så varför det inte är något unikt för denna penna.
BBBBB

Microshadow i färgen Muffin: Nyansen är perfekt vald av Makeup Store! Den passar tillsammans med i princip alla andra färger och jag kan leka med den precis som jag vill. Användningspotentialen är oändlig. Det ger ett vackert skimmer och enda gången den inte ”går att använda” är om man vill göra en matt make. Den sitter väldigt bra och är lätt att jobba med och blandas med fördel in i andra skuggor för att ge skimmer och mjukt resultat. Denna kommer jag absolut att köpa fler av när den här har tagit slut.
BBBBB

Cover all mix: Är en burk med tre olika nyanser av consealers som är menade för olika ”problem” och delar av ansiktet. En drar lite åt gult för att dölja röda partier. En är ljus och är tänkt att dölja mörka ringar under ögonen och kan även användas för att highlighta partier som man vill framhäva. En är mer bara hudfärgad och funkar då man vill jämna ut hudtonen ordentligt. Konsistensen är ganska hård så produkten kräver en del jobb för att få riktigt snygg. När jag använder den under ögonen tycker jag att den efter ett par timmar har en tendens att se lite flagig ut vilket inte ser så snyggt ut.
BBBBB

Tri brow color: Är främst till för att förstärka färgen på ögonen och de tre nyanserna kan mixas så att de passar perfekt till de egna brynen. Den svarta färgen är även suverän när man vill lägga en mjuk linje längs fransarna vilket blir mjukare med denna skugga än med penna. Den är också perfekt att använda när man vill göra en mer sotad look.

BBBBB

Ögonpenna i färgen Black: En toppenpenna måste jag säga. Den är mjuk och superlätt att använda. Sitter där man målat den tills man tar bort den och då behöver man inte jobba ihjäl sig för att den ska gå bort. Den här pennan har seglat om andra märken jag använt och är nu min klara favorit.
BBBBB

Glitter eyeliner liquid i färgen Choco lux: Detta är inte den första glitter eyelinern jag har från makeup store (och inte den sista heller kan jag gissa). Dom är roliga att använda och med en sådan i väskan kan man ge en vardagsmake partyfeeling på ett kick. De små glitterkornen flyger inte omkring utan håller sig bra på plats. Just denna nyans passar bäst ihop med skuggor i den bruna skalan. Det som kan vara knepigt är att den är lite trixig att få bort och rätt ofta får man inte bort alla glitterkorn ordentligt.
BBBBB

Mascara max lashes black: En svart mascara helt enkelt. Den gör inget extra och jag upplever inte att fransarna blir längre eller tjockare av den. Jag vill nog ha lite mer av en mascara för att vara helt nöjd, men för den som vill ha en lagomlook så är den ett bra köp. Ett plus är att den inte flagar och att den sitter hela dagen och är lätt att ta bort.
BBBBB

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilken skiiiitbra recension. Heja. Kram.

Fru Choklad sa...

Tack!!! *rodnar lite*

Mary Lady Luck sa...

Tribrow-grejen är min absoluta favorit. I looove that thing :)

Fru Choklad sa...

Ja den är verkligen super!

Anonym sa...

åh, vilken present! Kul och bra recension. Är ett troget fan av cover all mix och ett tips är att applicera den direkt efter fuktkrämen. Då är huden lite "fuktig" och den glider på bättre och lättare.

Glittereyelinern ska jag prova tack vare dig.
Kram

Fru Choklad sa...

Clara: Tack för tipset! Jag ska testa att använda cover all mix på det sätt du beskriver.
Ja glittereyelinern är värd att prova. Jag gillar den som sagt mycket!