söndag, februari 11, 2007

TV-tips och 37 dagar kvar till bebis

Imorgon sänder tv4 en dokumentär kl 20.00 (två delar) som heter "Före födseln" och handlar om ett barns resa från befruktning fram till födelsen. Det är repris och en del av er har säkert redan sett den, men jag tycker att den är så fascinerande att jag bara måste se den igen!


Lilla damen är fortfarande kvar i magen och det är ju jättebra, men samtidigt så längtar jag enormt mycket efter att få se henne och hålla henne i mina armar. Det finns ju inget bättre än att få krama och gosa med sitt eget lilla knyte och det märks att jag i själ och hjärta är redo att ta mig an uppgiften att åter bli mamma. Ååååhhh vad jag längtar efter henne!!!!!

Hon är nu så stor att jag känner även de små rörelser hon gör och det är så häftigt att känna hur hon puffar och knuffar där inne. Tänk att jag bär på ett litet barn som en dag ska springa omkring och leka ! Det är så fascinerande ! Det är verkligen ett livets mirakel att vara gravid !

5 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Underbart! Och det bästa av allt.... förlossning nummer två brukar vara mycket lättare/kortare än den första.

Vi på Kantarellen sa...

Underbart! Och det bästa av allt.... förlossning nummer två brukar vara mycket lättare/kortare än den första.

Fru Choklad sa...

Mamselamsen: Tur att man bor riktigt nära ett sjukhus då! Nummer ett tog nämligen inte så värst lång tid på sig han heller!
Any time any day now......

Anonym sa...

Vad spännande! Snart, snart tittar hon ut!!

Fru Choklad sa...

Maria: Ja det börjar bli lite segt att vänta nu + att vi var tredje, var fjärde dag tro att det är på gång eftersom värkarbetet sätter igång, men så går det ett par timmar och så bara lägger det av!!!! Enormt tradigt. Slutar väl med att jag föder henne hemma bara för att jag tror att det ska lägga av och inte fattar att DEN HÄR gången så var det allvar! :) (Skojar lite nu. Jag tror att jag vet skillnaden, men tanken har slagit mig!)