tisdag, november 18, 2008

Dagens ögonmake

Inspirerad och lite puttad på av de fantastiskt snygga Marinamake kommer här ett litet öga där jag visar dagens ögonmake.

Det blev ju VÄLDIGT nära, men man ser i alla fall maken ha ha. Ska jag vara ärlig så är bilden inte tagen nu på morgonen när jag målade mig utan nu ikväll innan jag tvättade mig och ljuset i badrummet är ju inte så bra heller. Färgerna är starkare IRL, men det här är mitt första försök att fota min make på det här sättet så ni får hålla till godo. Och ja jag spärrar upp ögat lite för att maken ska syna ordentligt. Jag har använt: MUS microshadow "Satin", MAC den svarta från "Danger zone", MUS gel eyeliner "black", MUS Tri bow till brynen och Max Factors Masterpice Max mascara. Det blev snyggt till min vita stickade poloklänning och vita strumpor som jag hade idag.

5 kommentarer:

marinamake sa...

Men kolla, du vågade ju! Snyggt med grått i alla lägen! Jag ser fram emot nästa!

Spader Madame sa...

Vad du är tuff! Snyggt! Jag målar mig så gott som aldrig, fast jag har en del grejer!

Fru Choklad sa...

marinamake: Ja tydligen! Ha ha! Det ska väl bli lite fler, men jag lär inte bli lika duktig som du och köra en varje dag, men ett par i veckan ska jag väl kunna få ur mig :)

Spader: Tack raring. Jag älskar smink och målar mig nästan varje dag. Ska vara Söndagarna som jag går utan om vi inte ska göra nått speciellt, bara för att huden ska få vila. Jag har varit sminknörd sedan jag var typ 13 år och var nog skolans enda 15 åring som hade YSL ögonskuggor :D Jag kommer aldrig att våga räkna efter hur mycket pengar jag lagt på smink..... uj uj uj (Fast så mycket roligt jag haft med det så har det varit värt det.)

J sa...

URSNYGGT!! Vad roligt att du visar dina vackra ögon. Smink är verkligen jätteroligt, särskilt ögonskuggor:-)

Fru Choklad sa...

Hanton: Ja smink är verkligen en passion! Även om det är män jag älskar och blir attraherad av så har jag alltid tyckt att det bara är kvinnorna som kan bära epitetet "vacker". Att sminka (både mig själv och andra) är så fantastiskt roligt och är nästan som att sätta penseln på en vit duk och skapa ett konstverk. Fast en kvinna är ju aldrig så intetsägande som en duk utan med sina drag och färger är hon den skönhet som jag sedan förstärker med sminket. Vet du..... ibland skulle jag vilja sadla om till MUA.........