söndag, november 30, 2008

Summering

Torsdag: Jag hade en supertrevlig lunch tillsammans med raringen Hanton som jag lärt känna via bloggeriet. Vi hade så trevligt att jag för en stund glömde bort alla bekymmer på jobbet och bara njöt av att vara vilket inte är normalt för en lunch mitt i veckan om man säger så. Jag hoppas att vi snart kan ses igen :D

På kvällen träffade jag R och ägnade ungefär tre timmar av tre timmar åt att prata om, testa och frossa i smink. Vi var som två kalvar på grönbete och shoppade en del fast inte så våldsamt som jag tidigare hotat med. Jag måste ju spara mig lite till den 11 dec då jag ska gå med C som tyvärr inte kunde vara med denna kväll.

Fredag: Vi tog det bara lugnt och åt hämtsushi och gick och la oss ganska tidigt eftersom vi skulle försöka komma iväg hyfsat på lördagen.

Lördag: Vi åt frukost och packade sedan in oss i bilen och åkte ner till svärföräldrarna för att fira kära svärfar som fyllde 75 år. Det tar ju nästan tre timmar så vi är alltid lite oroliga att Lilla damen ska flippa ur, men hon är så otroligt duktig. Hon sov ju en del men när hon var vaken så fixade hon med diverse saker som jag fiskade upp ur handväskan och var helt nöjd med det. När vi kom fram gjorde jag min goda potatiskaka med mandelpotatis och västerbottenost som jag lovat göra. (Med god hjälp från i stort sätt alla som hjälpte till att skala ca 4 kg mandelpotatis. Tack alla!) När sedan makens bror med familj kom så åt vi en vansinnigt god middag och svärfar fick presenter och vi sjöng så det stod härliga till.

Söndag: Eftersom alla sov över så fortsatte festen på sätt och vis även under söndagen när vi åt frukost och satt och pratade. Jag smet ut en stund och plockade mossa till adventsljusstaken och efter en smarrig lunch styrde vi kosan mot Stockholm igen. I bilen plågade vi sonen med franska glosor, texterna på julsångerna till årets julspel samt 8ans gångertabell, så han var nog väldigt glad när vi kom hem igen. Hela bilfärden var han ytterst tveksam över om han skulle vara tacksam över att vi gjort så mycket av läxorna redan innan veckan började, nå man kan ju hoppas. Jag vet att JAG är det i alla fall.

Så här fint blev det med mossan!


8 kommentarer:

J sa...

Tack själv för en supertrevlig lunch vännen, det kändes som vi känt varandra i hundra år. Du ska se att det jobbiga på jobbet löser sig;-). Vi måste ses snart igen!
Vad härligt att helgen varit bra - precis vad ni behövde med vila och trevligheter.
Vad fint du gjort med hyacinterna, måste nog köpa några imorgon
*stor kram*

Spader Madame sa...

Riktigt snyggt! Själv kör jag nästan alltid med recycling på mossan! ;-))

Söner som HAR gjort läxorna är oftast gladare än de som har glömt att göra dem. Tydligen fler som var på släktkalas!!

Miss Upsey Daisy sa...

Det var intensivt men trevliga saker rakt igenom! Har du mycket smink? Gillade när du visade hur du gjorde :-)

Laila och Johan sa...

Hyacinter... längtar efter doften!

Fru Choklad sa...

Hanton: Ja det var verkligen härligt att komma iväg ett tag. Hyacinter är ett måste i december. Doften är så härlig.

Spader: Ja det där med läxor är vissa dagar ett litet helsike. Fast andra dagar, som idag, går det som en dans. Idag var han jätteduktig utan knot! Recycling på mossan! Du är tossig du :D Kram

Miss UD: Hi hi hi Ja det kan man lugnt säga. Det är en hel del. Får väl ta en bild någon dag och visa skatten :) Jag ska fortsätta visa bild på dagens öga, så det kommer mer. Kul att du gillade det.

Loppan: Ja det går inte att vara utan den i december. Hyacinter, saffran, apelsin/mandarin och glögg ska det dofta i december! :)

Anonym sa...

Å, vad mycket skoj. Och julgrupperna blev kanonfina. Hyacinter missbrukar jag så här års ;-)

Jonna sa...

Låter som en välförtjänt härlig helg!

Fru Choklad sa...

Maria: Ja det var en härlig helg och ett härligt slut på veckan. Hyacinter är ett måste så här års. Nått fattas om det inte står minst en och doftar någonstans i lägenheten :)

Jonna: Ja efter förra helgens "fiasko" så är jag böjd att hålla med.