söndag, november 02, 2008

Nu börjar tjatet

Jag är en julfreak av stora mått, men är det nått jag hjärtligt avskyr så är det att få julstress. Julen ska man MYSA in, inte stressa. Då blir den inte rolig. Så det är med en viss tillfredställelse jag idag har slagit in tre julklappar som jag nyligen shoppat. Varje år har jag som mål att alla julklappar ska vara inhandlade till den 13 december och i år ska jag dessutom se till att slå in dom vartefter jag köper dom så att jag inte behöver sitta som en dåre ett par kvällar innan julafton och ha SM i paketinslagning. Att slå in ett par paket är mysigt, men ett berg är bara jobbigt så det ska jag undvika i år.

Har ni börjat köpa julklappar?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nix men jag blev faktiskt sugen när du säger det. Att inte stressa utan bara göra ett paket då och då...

Undrar just hur många klappar Lilla Damen kommer få. Något säger mig att det är fler än ett ;-)

Spader Madame sa...

Kidsen brukar naturligtvis få julklappar, men annars kör vi julkpassfritt så just den avdelningen brukar inte bli alltdör betungande... men julsugen??? Jaaa kanske det! Inte långt till första advent nu!

Fru Choklad sa...

Maria: Ha ha ja hon lär ju få en del. Jag vet redan två hon ska få av mig! :D

Spader: Vi har haft de tankegångarna här också. Att bara ge barnen julklappar, men jag tycker det är så kul att köpa till folk så jag har alltid framhållit fördelarna och än har jag inte blivit nedröstad, så ett tag till får jag hållas! :D

J sa...

Jag älskar julklappar, klappfritt är inte ett alternativ här:-). Fast jag har faktiskt inte börjat med inköpen än. Såg att glöggen kom till Systemet idag, det är visst blåbär som är årets smak. Najs.

Fru Choklad sa...

hanton: Nä klappfritt går bort. Oh ja jag såg att den kommit! Blåbär låter väldigt gott. Måste se till att skaffa en flaska snart.