lördag, november 22, 2008

Det bidde lite tyst.......

I torsdags ringde dagis på eftermiddagen och berättade att Lilla damen blivit dålig (det går vinterkräksjuka!) så jag ilade som en iller till min lilla älsklings undsättning. Väl där visade det sig att hon "bara" haft dirre. Hon var rätt lugn och glad och väl hemma så kom det bara en gång under kvällen och natten var lugn. Naturligtvis stannade jag hemma med henne i alla fall på fredagen och eftersom ingen av oss andra visade några tecken på illamående så trodde vi att det var lugnt. Vi spritade händer och tvättade med ytdecificering i hopp om att hålla fler utbrott stången, men vad hjälpte det?! Vi hade fest på jobbet på kvällen och lokalen råkade vara väldigt nära hemmet så jag gick iväg, MEN några timmar senare så fick jag ett sms från maken. Båda barnen spydde som kalvar så jag gick hem. Tvättmaskinen gick på högvarv och båda barnen låg som små sladdriga trasor och mådde jättedåligt. Efter ett par timmar så var det makens tur att börja hurva och framåt morgonen satte jag igång också. Nu har ingen spytt på ca 10 timmar så jag tror att det vänt. Men jäklar så svag man är. En 80 åring skulle springa om mig på 100 meter som ingenting kan jag säga.
Hoppas innerligt att ni alla slipper detta vinterkräkhelvete.
(Jag svarar på era kommentarer nedan imorgon när jag är lite piggar. Kram alla och ha en skön helg, nu ska jag tillbaka till soffan.)

8 kommentarer:

Jonna sa...

Jag lider med er!!! Hoppas ni piggar på er snabbt igen och slipper må dåligt i en vecka efteråt som jag gjorde. *krya-på-er-kramar*

Spader Madame sa...

Skickar massor av kramar till hela den stackars familjen... Men nu slipper ni detta till jul i alla fall?!? För visst får man inte om det? Tror inte att sjukdomen tänker komma till vår lilla by -nä så är det!

Miss Upsey Daisy sa...

Låter som en mardröm. Jag tycker verkligen att det är bland de värsta sjukdomarna ( nu jämför jag såklart inte med cancer osv) men just för att man inte kan göra något om man måste spy. Det kommer över en och då får man släppa det man håller på med. Hoppas du förstår även om det låter lite flummigt!

J sa...

Nämen vad jobbigt! Det finns ju få saker som gör en så utmattad. Krya på er allihop! *kramar*

marinamake sa...

Usch o fy! Vilken otur ni har, men precis som andra så säger jag; se det från den ljusa sidan... ni kunde fått det till jul!! Själv tror jag (peppar, peppar) att jag är immun... alla runt omkrig mig får det men inte jag, har inte haft magsjuka på säkert 15 år! Ta i trä!

Laila och Johan sa...

Fy era stackare! Hoppas ni har repat er! Kram

Annie - PD sa...

Jösses vad jobbigt :( Hoppas ni har repat er nu!! kram

Fru Choklad sa...

Jonna: Ja fy för den lede! Det här var bland det värsta jag varit med om i denna väg! Jag känner mig fortfarande inte ok, men ikväll har jag i alla fall ätit "riktigt" mat. Kram

Spader: Oh de mottages tacksamt. Det har varit rätt ynkligt här. Slipper till jul??? Mhmmm vi får väl se Imun är man under en väldigt kort tid efter så till jul kan vi MYCKET väl hamna där igen. Inte för att jag tror eller hoppas det men risken finns där så.... Hoppas verkligen att lilla byn slipper det här. Halva Södermalm är tydligen insjuknade i det här eländet. Kram

Miss UD: Och det är det! Att se sina barn kräkas tarmarna ur sig är förfärligt, man är så maktlös och kan bara trösta. Fy farao. Jag förstår precis vad du menar. Av alla vardagsåkommor man kan åka på är detta den värsta utan tvekan. Inget flumm, jag förstår precis. Kram

Hanton: Tack raring. Ja slut blir man. Sista gången jag spydde och jag hade verkligen inget kvar så var det så kraftigt att jag fick näsblod! Nice NOT! Kram

Marinamake: Ingen immunitet här inte, men man kan ju hoppas att man slipper till jul i alla fall. Ja ca 20% lär vara immuna så det är inte omöjligt. Grattis! Tro mig. Du missar inget. Kram

Loppanlej: Tack söta du. Jo vi är på bättringsvägen, även om det går lite trögt. Kram

Annie: Ja raring. Ja imorgon blir det jobb, skola och dagis för alla. Kram