tisdag, november 11, 2008

Scones to die for

Att inte blogga om dom här små godbitarna är förmodligen straffbart och om jag lusläser Brottsbalken kommer jag förmodligen att hitta rätt lagrum, men jag vill helt enkelt inte undanhålla dessa små bitar himmel från er. Dessa Apelsin- och aprikosscones är de godaste jag någonsin ätit! Så är det bara. Jag gjorde dom i söndags när R och hennes döttrar var på besök. Jag var liiiite nervös eftersom R är engelska och därmed KAN det här med scones, men jag fick med beröm godkänt så det var tydligen inget att vara nervös för. Vi åt dem med hallon- och granatäppelmarmelad och vispad grädde. Pice of heaven sägger jag bara!
Bild lånad från Allt om mat och receptet kommer också därifrån.

5 kommentarer:

Spader Madame sa...

Blir sugen att prova...Esset kommer ju!

Anonym sa...

Gud så gott. Måste baka dem!

Fru Choklad sa...

Spader och Maria: Ja de här är något i hästväg. Jag kan VERKLIGEN råda er att baka dom. Själv ska jag baka nya i helgen igen!

Anonym sa...

Det där låter absolut som ett bakmåste... ska absolut prova! Hur går det med utmaningslistan....? Jag ser fram emot att läsa den;-) !

Fru Choklad sa...

Marina: Sconsen ÄR ett bakmåste och fånigt enkla att göra dessutom. Listan ja jag får nog lov att kläcka ur mig en nu ....