torsdag, december 18, 2008

Life as it should be.....

Ibland är det skönt med en liten paus. Speciellt när man får dricka gott te ur en vacker mugg med rosor och äta ljuvliga bullar som Leila inspirerat mig till att baka. Jag har bara ändrat lite så vill du göra min variant så byter du ut romessensen mot riktig mörk rom och istället för 2 msk blev det snarare en rejäl skvätt + att jag i fyllningen använde moscovadosocker istället för råsocker och så strödde jag på russin innan jag rullade ihop degen för att skära den i skivor också. Annars är det samma recept. För den som tröttnat på vanliga lussekatter eller bara längtar efter lite variation så kan jag VARMT rekommendera dessa snurror. De är grymt goda.
Btw så kan jag och Lilla damen rekommendera Lushs julbadbomb "Chocolate Santa" som ser ut som jultomten. Oh vad den luktar gott av choklad och vanilj! (Och det gör vi också nu!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

nuttegulle- den där Lilla Damen. Hon kommer verkkligen bli en marknadsförare av sällan skådat slag. Mu måste jag ju bara en sån badboll ;-)

Och muggen var helt otrolig.

Fru Choklad sa...

Maria: Den är väl värd sin 50-lapp eller vad den nu kostade. Det luktar LJUVLIGT när man ligger där och plaskar.
Ja muggen är såååå vacker. (Fyndet från Norrköping)