fredag, december 05, 2008

T.G.I.F

Så var det fredag igen och tiden bara flyger fram. De senaste dagarna har jag inte hunnit med så mycket mer än jobbet och familjen. Lilla damen har haft lite sena vanor vilket gör att "min" tid varit ungefär noll och intet de senaste kvällarna och därmed har inläggen i bloggen lyst med sin frånvaro, men så kan det var ibland.

Idag efter jobbet ska jag hämta upp Lilla damen och sedan ska vi gå till sonens fritids och njuta av en föräldrafika med pepparkakor som barnen bakat och det ska visst bli lite uppträdande också :) Sedan ska vi ta med oss sonen och hans bästa kompis hem, så jag gissar att kvällen kommer att gå i tv-spelets tecken inne i sonens rum :) Det är bara att inse att de kommit upp i den åldern nu. Jag och Lilla damen ska laga god fredagsmiddag tills maken kommer hem och sedan hoppas jag att de två unga herrarna har tid att äta lite innan de återgår till Spiderman.

På lördag åker vi till Norrköping för att ha en julshoppinghelg hos makens syster med familj. På kvällen ska vi ha middag med systerns bästa vän och man. Det ska bli jättemysigt. Norrköping är verkligen en trevlig stad och har du inte varit där kan jag rekommendera det varmt.

Vad ska ni göra?

7 kommentarer:

Spader Madame sa...

Håller med om att det är mycket på, men det låter som om er helg har stor potential! Själv ska jag vara inomhus -helt oitppat så där - ska Linedansa och kolla på kortspel -mer avancerat när Esset spelar i Linköping och mindre avancerat när mina nybörjare ska spela hemma hos mig! Värsta kramen till dig och ditt gäng!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag ska på födelsedagsfest imorgon. Fixa de sista julklapparna och byta däck på bilen... Lite sådant smått och gott. Ikväll ska jag bara vara hemma. Möjligen en film eller så.

kramkram

marinamake sa...

Jag ska ligga i sängen! Fast jag borde baka lussebullar och pynta lite mera eller nåt sånt. Få se om jag orkar. Min förkylning är total :-(

Jonna sa...

Vad mysigt det låter! Vi har planerat att storhandla och så ska vi på söndagsmiddag hos min mamma =)
Eventuellt ska vi försöka ta oss upp på vinden och leta fram julsakerna, känns som det är dags nu kanske?

Anonym sa...

Visst flyger dagarna iväg. Håller så med. Hppas att net blev en härlig helg för er :-) Och snart är det fredag igen ;-)

J sa...

Hoppas ni haft en superhelg! Stor kram vännen

Fru Choklad sa...

Spader: Ja december säger bara svich, så är det jul och man sitter där med en glögg i handen :D

Miss UD: Låter som en både rolig och nyttig helg. Hemmakvällar kan behövas då och då. Blev det någon bra film?

Marina make: Oh ja din stackare du är ju sjuk! Nu är ju helgen över så jag hoppas att du är på bättringsvägen. Mmmmm lussebullar. Jag hoppas jag hinner i helgen som kommer. Det är nått jag gärna vill göra med barnen.

Jonna: Vi har haft det jättemysigt. Jag har shoppat ganska hämningslöst i Norrköping kan jag säga. :D Härligt med söndagmiddag hos mammsen. Sånt kan man behöva ibland. Ska komma ihåg det när mina egna växer upp. Middag hemma hos mamma är alltid en oas fri från stress och annat som ligger på. :)