fredag, december 12, 2008

Hemmafru idag

Idag har jag tagit ledigt från jobbet eftersom sonens fritids är stängt + att dom bara gick till kl 10.00 i skolan, så nu när Lilla damen är hämtad från dagis och killarna (sonen har en kompis hemma idag) fått magarna fulla med lunch, så ska jag tillbaka ut i köket och baka Leilas saffrans- och romsnurror tillsammans med Lilla damen. Jag såg hennes program i onsdags och blev så sugen på de där snurrorna så nu ska här bakas.

Undrar om jag inte ska ta på mig ett litet förkläde.... hi hi

7 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härlig att vara hemmafru då och då och det bästa som finns är då att baka. Ä´lskar det. De där snurrorna verkar helt suveräna. Tack för receptlänken :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Du är fantastisk tycker jag! Det här med att fixa med mat & baka är du helt oustanding på!

Anonym sa...

Jag såg också programmet! De såg riktig goda ut:) Jag har med en blogg nu Catgirl.blogg.se!

marinamake sa...

vad du frestas...;-)

Annie - PD sa...

Förkläde är sååå bra :) och jag misstänker att receptet är från Piece of Cake? Har önskat mig den i julklapp nu :D

J sa...

Snurrorna ser härliga ut! Du är så himla duktig på att fixa trevligheter!

Fru Choklad sa...

Maria: Ja vissa dagar skulle jag verkligen kunna tänka mig det på riktigt. Att baka är underbart för både kropp och själ och så härligt det doftar i köket också! :)

Miss UD: *rodnar* Nja det är nog mest att jag tycker att det är kul.

Astrid: Hej hjärtat och välkommen. Vad fin blogg du har ovh vilka tossiga klänningar du hittat. Jag skrattade gott åt den som såg ut som en hamburgare :D

Marinamake: Mmmmm du anar inte.! Dom är supergoda. Jag ska absolut göra dom igen nästa år.

Annie: Ja visst är det! Nej det här receptet är från hennes julserie på tv4+, men det finns som sagt en länk så att du hittar receptet. Piece of cake har jag och den är verkligen helt underbar. Jag har bakat en hel del därifrån. Hoppas att du får den.

Hanton: Ja jag älskar att pyssla i köket. Det får mig att koppla av. Du måste testa snurrorna. De är såååå goda. Leila hon kan hon.