måndag, december 01, 2008

Gynnande av parfymindustrin

Så har man varit inne en repa på underbara, ljuvliga "The Posh Peasant" igen. Denna gång har jag köpt
Ava Luxe: Ambra Tibet
Ava Luxe: Café Noir
Ava Luxe: Milk
Bond No9: New Haarlem
Guerlain: Mitsouko
Guerlain: Shalimar
Serge Lutens: Chergui
Serge Lutens: Un bois vanille

Det ska bli hur spännande som helst för det är bara Guerlaindofterna jag haft förut så merparten är nya bekantskaper. Flera av de nya hör till doftfamiljen gourmand som jag nyligen snöat in på så det ska bli extra spännande med just de dofterna. Speciellt ser jag fram emot Milk och Chergui som jag tror innehåller en sockerälva :D

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Nämen -Svart kaffe OCH mjölk?!? Parfymer är rena grekiskan för mig, eller som en skog av vanilj... Jag tror jag måste komma till dig på kurs, för det låter såå underbart när du skriver om allt! Ha den bästa tisdagen...

Anonym sa...

Ååååå, vad kul att testa nya dofter. Älskar det!

Miss Upsey Daisy sa...

Du måste ha massor av parfym! Jag har två men kommer att behöva köpa en tredje för den ena är praktistk taget slut nu..

Fru Choklad sa...

Spader: Jag skulle med glädje berätta vad jag kan och på så sätt öppna dörren för dig till parfymernas värld. Det är en värld full av spänning, mystik och överraskningar. Här finns ständigt nya dofter att upptäcka och ju mer man lär sig dessto roligare är det.

Maria: Ja det ska bli jättespännande. Det brukar inte ta mer än en vecka så förhoppningsvis har jag sändningen här på måndag!

Miss UD: Jo fast det här är fråga om dekanterat så jag köper inte hela flaskor! Jösses då skulle jag nog inte ha råd med så här många på en gång! Inget för favoritdoften, men fantastiskt när man vill variera sig och söka nya dofter att förälska sig i.