torsdag, oktober 15, 2009

Chokladfestivalen

Jag har haft strul med burken i ett par dagar så jag ligger efter med inläggen men här kommer i alla fall ett om Chokladfestivalen vi var på i lördags.

Oftast när man har barnvagn så är det i princip ALLTID en nackdel, men inte när vi skulle in på festivalen. Kön gick från porten ända ner till bron när vi kom fram till Nordiska i lördags vid lunchtid. I mitt stilla sinne tänkte jag ge det hela en 10 minuter för att se om det rörde sig alls och sedan ge upp hela grejen om det visade sig att kön gick för långsamt faramåt. (Två barn + köa länge = Biiiig no no) Som tur var såg vi ganska snabbt en skylt som hänvisade till ingång med barnvagn och där behövde man inte köa alls utan det var bara att knalla in! Nice!

Väl där inne så var det massor med folk och det var bara att rusta sig med allt tålamod som man bara kunde uppbringa och sedan segade man sig runt med alla människor och tittade och ooooaaaade över alla läckerbitar som trängdes på borden. Jag kan VARMT rekommendera Anthon Bergs nya chokladkaka med mint. Den är himmelsk. Sedan så berättade tjejen som stod vid deras bord att det även kommer en chokladkaka med salmiaksmak, men att den tagit slut redan första dagen på festivalen så hon hade tyvärr inga kvar till fösäljning :( Synd för jag hade verkligen velat testa den. Nåja så fort jag ser den på ICA så tänker jag hugga minst en. Lite praliner köpte vi också och jag fick tag i lyxiga teburkar med underbart gott te. Naturligtvis med chokladsmak :) Chokladinspirerad sminkning hade jag också så klart.
Smashbox bruna trioskugga, MUS geleyeliner black och Mascara Stiletto från Maybelline.

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Låter underbart med all choklad ju! Köpte mig litet på ICA jag med, för det behövs i deppmörkret! KRAM!!

Fru Choklad sa...

Spader: Ja det är inget fel på chokladen på ICA. De har ju börjat ta in väldigt god choklad. Ja lite choklad i höstmörkret är aldrig fel.

J sa...

Både choklad och Fru Choklad är alltid rätt! Kram raring

Fru Choklad sa...

Hanton: :D Kram