onsdag, oktober 28, 2009

EOTD i lila

Idag har vi äntligen haft vår juristlunch (nya och gamla kollegor som ibland ses för att snacka lite juridik och mycket annat), så att jag har fått träffa Hanton en stund. Vi hade supertrevligt och innan vi skildes åt bestämde vi att vi ska se till att få tid för ett julbord innan jul så att man hinner träffas under lite lugnare former och kan sitta och prata i ett par timmar utan stress och ta sig ett glas vin ihop :D
Idag hade jag på mig en mörklila varm stickad tröja och i sann Marina anda har jag matchat med lila ögonskuggor. Den ljusa lila är ett pigment från MAC som jag tyvärr inte vet vad det heter och den mörka är "Flamenco" från MUS som highlighter har jag lagt "Satin" från MUS. Gel eyeliner "black" från MUS och Stiletto mascara från Maybelline fullbordar den lila looken.

7 kommentarer:

marinamake sa...

:-) wooohooo, mer lila åt folket! Supersnyggt!

Jonna sa...

I love lila :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag har lite ljust lila idag faktiskt. Hoppas ni får en skön helg? Bär det av till Norrköping? :)

Spader Madame sa...

Gillar verkligen det lila... Här wowar kidsen över Spaders nyfixade ögonbryn -utan någon make... Stora kramen...

Fru Choklad sa...

Marina: Ha ha ja jag gissade att du skulle gilla det :) Tack!

Jonna: Tack! Lila är nice.

Miss UD: Oh oh spännande. Anar jag en blivande makeupoholic? Nej det blir lite längre. Skepsgården där svärföräldrarna bor. Har sett fram emot det hela veckan.

Spader: Nyfixade bryn är en hit ju! Med eller utan smink. Stor kram vännen.

J sa...

Du var så snygg igår! Lila är verkligen din färg snygging! Stort tack för en superstund, jag är så glad att vi lärt känna varandra. Puss på dig!

Fru Choklad sa...

Hanton: Tack raring. Å tycker du lila är min färg!? Vad kul. Själv är jag lite tveksam till om det är jag, men jag trivs i det så... Ja det är så roligt att vi lärt känna varandra. Du är en sådan person som får mig att se ljust på tillvaron och känna att allt kommer att bli bra. Du är så genuin och genomgod, så ja jag är verkligen glad att jag lärt känna dig. Världen behöver fler som dig. Puss och kram