torsdag, oktober 01, 2009

Klubbkväll på Makeup Store

I tisdags var jag och C på klubbkväll och det var verkligen kul. Det var ju första efter sommaruppehållet så vi var väldigt sugna på en härlig tjejkväll i sminkets tecken. Vi träffades en timme innan det började på vårt favorit café "Muggen" som vi alltid går till innan klubbkvällarna. Jag tog en latte och deras hälsotallrik med lax som var jättegod. När vi sedan var mätta och fått prata av oss det värsta så gick vi snett över gatan till Makeup Store. Som ni vet heter höstens look Czarinna och eftersom de alltid försöker låta snacks och dricka följa makeup-temat fick vi denna gång champagne och små snittar med rökt lax och svart kaviar och cacaopudrade praliner. Det var väldigt mycket folk och rätt som det var var det en av tjejerna som svimmade mitt under demon! Det blev lite kaosigt, men det handlade bara om blodsockerfall så det var som tur var inget allvarligt fel på tjejen. När sedan Nina (som är chef på butiken på Götgatan) skulle fortsätta så hann hon inte hålla på i många minuter innan det plötsligt hade klivit in en överförfriskad gubbe. (Dörren var nu öppen för att släppa in lite luft så att ingen mer skulle svimma.) Han var överlycklig över att ha hamnat på ett ställe med så mycket kvinnor :) Vänligt men bestämt leddes han ut ur butiken och så fortsatte kvällen utan fler missöden.

Jag kom hem med 4 skuggor och två pennor. Fast på bilden som är tagen dagen efter så måste jag fått hjärnsläpp för en av skuggorna är "muffin" och den köpte jag inte på den klubbkvällen! Snurrigt. Den som saknas på bilden är "city jungel" en ganska skarpt blå/grön nyans. Uppe till vänster är en som heter "brown sugar" som har ett härligt men diskret guldskimmer i sig som inte syns på bilden. Överst till höger "sibiria" som ingår i nya kollektionen och så även "mustard" längst ner till höger. Diskreta men väldigt vackra färger blev det denna gång. Pennorna är två superläckra mustiga färger "Metallic sea" som är riktigt mörkt midnattsblå och "Wooden metal" som är grönguldskimrande och passar fint ihop med skuggorna.

3 kommentarer:

marinamake sa...

Åh vad härligt men en klubbkväll på MUS! Jag har inte varit på en sån på flera år. Måste försöka nästa gång! Härlig shoppint du gjorde, City Jungle har jag också, den superfin!

Emma P sa...

Härligt med lite nya köp! jag var med på klubbkväl... Kikade på Siberia men köpte den inte, blev en del annat dock. Får se om jag får ut lite bilder...

Fru Choklad sa...

Marina: Häng på mig nästa gång då. Det är supertrevligt på Götgatans klubbkvällar.

Emma P: Ja jag vill gärna se vad du köpte. Alltid kul att se vad som föll andra på läppen.