torsdag, oktober 29, 2009

EOTD

På senaste klubbkvällen på Makeup Store så köpte jag deras senaste tidning som jag alltid tycker är så bra att ha till hands för att få ny inspiration och fräscha idéer från när fantasin tryter. Idag har jag låtit mig inspireras av deras kommande look som släpps i november (tror jag). "Baby Doll" heter den. Tänk rosa och Dita von Teese så fattar ni.

Gel eyeliner "Black" MUS, Penna: "Cazar" MUS, Skuggor C/S "Babydoll" och M/S "Satin" från MUS och Mascara "Stiletto" från Maybelline.

Ganska enkelt, men ändå lite flirtigt och spännande.

Ikväll måste jag gå på klubbkväll för att köpa lösögonfransar och puder till showen på jobbet och jo då det lär väl slinka ner nått i påsen för egen del också kan jag tro. Sedan slänger vi (jag, maken och barnen) oss i bilen för att åka ner till svärföräldrarna i Skeppsgården för att fira Halloween. Jag ska baka "läskiga" Halloween-cupcakes (tar foton så ni får se sedan) och lite goda ostar, vin och god choklad tar vi också med som vi ska njuta av där nere. Ska bli så skönt att få komma ner dit och koppla av efter en visserligen kort men intensiv arbetsvecka som tyvärr avslutades med att jag blev lite "backstabbed" av en person på jobbet som jag trodde annat om. Är det nått jag avskyr så är det sånt. Men ok nu vet jag. Är inte så ledsen men grymt besviken på personen i fråga.

6 kommentarer:

J sa...

Tack för en härlig stund igår raring! Vad tråkigt att höra om personen på ditt jobb, man blir så besviken. Hoppas du får en härlig helg hos svärföräldrarna och att du kan koppla bort jobbet och bara koppla av. Stora kramar!

marinamake sa...

Väldigt skir och fin sminkning! De är underbara de där tidningarna, jag har alla nummer! (Konstigt va ;-)?). Vilket skit med den där typen på ditt jobb! Skam man bli arg, besviken eller ledsen...?? Jag antar att det bara är att sätta sig över och var en större person! Vilket jag är säker på att du är så klart! Ha en skön halloweenhelg!

Fru Choklad sa...

Hanton: Tack själv. Det är alltid en energikick att träffa dig. Jo det där är alltid trist, men nu vet jag hur personen i fråga funkar så jag kan ändra mitt betende därefter. I slutändan blir det inte min förlust utan den personens.
Vi har haft det underbart som alltid och var nog lite ledsna allihop när vi idag var tvungna att åka hem :( Det är som medicin att vara där. Jättekram.

Marina: Tack. Ja de där tidningarna är verkligen en inspirationskälla utan motstycke. Jag blir nästan febrig när jag får ett nytt nummer i händerna och kan sitta en lång stund och bara bläddra fram och tillbaka och sedan måste jag ut i badrummet och sminka mig :D Som sagt helt crazy Ha ha.
Ja det där är skit. Jag valde att bara bli besviken och resonerar som så att det för eller senare kommer att slå tillbaka på personen i fråga. Jo visst du har rätt. Det är bara att gå vidare och inte låta ett sådant svek dra ner en. Jag går vidare men med en ny vaksamhet naturligtvis. Hoppas att den personen tycker att det är värt det i slutändan. Jag tror dock att X räknat lite fel i fråga om vad H*n kommer att få ut av det här.....
Hoppas att du också haft en skön Halloween. Stor kram

Spader Madame sa...

Skit med knasiga kollagan, annars verkar ju allt flyta på bra. Men du vet ju, karma och så... PUSS!

Annie - PD sa...

Tjusigt! Får lite Sagan om ringen vibbar också :)

Fru Choklad sa...

Spader: Ja sånt där brukar slå tillbaka på personen ifråga av sig själv så.... Ja det är full fart annars :)PUSS

Annie: Tack. Sagan om ringen ? Vad häftigt.