torsdag, december 03, 2009

EOTD- Blåsilver och svart ,NOTD- rött och guld

Det är lite tyst i den här bloggen just nu men imorgon är ju den stora festen på jobbet och är man med i festkommiten OCH ska agera lockfågel till discot så har man lite att stå i. I tisdags var det genrep för showen och jag fick sminka folk i flera timmar :) Rena julafton kan jag säga, men hjälp vad stressigt. Imorgon kommer jag dock att ha lite mer tid på mig så det kommer nog att gå bra. Mitt lilla nummer som ska komma efter maten har de sista dagarna svällt ut och blivit två låtar. Inte riktigt vad jag hade räknat med men nu är det som det är och jag tror att det kan bli bra. Jag ska se till att det blir lite fotograferat så ni får se eländet :)
Idag har jag i alla fall hunnit med att ta kort på både öga och nagel. Naglarna blir perfekta till klänningen i den fina "It's a Doozy, Says Suzy" från OPI liten guldrand med Nail art och en sten från Panduro. Köpte en påse med massor av små stenar i olika färger för runt 30 kr som jag ska använda både på naglarna och i ansiktet tänkte jag. Sminket är "Melissa" från Queens & Shadows (den är mer blågrå i verkligheten men kameran ahar tyvärr bara plockat upp det grå IRL är färgen mer blå). Det svarta är en svart matt från FACE. Svart kajal från MAC och Mascara från Lancome "Definicils".


Imorgon kommer jag att tillbringa större delen av dagen på Historiska museet där vi ska ha festen. Återkommer i helgen med lite bilder :)

10 kommentarer:

J sa...

Wiiiiii är det dags nu!! Ser fram mot bilder och utförliga rapporter den 18:e. Puss på dig hjärtat

Fru Choklad sa...

Hanton: Gulp! Ja nu är det kört ha ha. Sitter just och kollar upp musik för mitt DJ pass. (Ska köra typ 1 timme av discot.) Gissa om DM står på min spellista?
Bilder kommer absolut och du lär få se en del som inte kommer att finnas i bloggen, den 18e ja det ska bli så kul!
Puss & Kram

marinamake sa...

Å vilken snygg sminkning! Jag hoppas verkligen du får till några kul bilder från festen... ska bli kul att se! Lycka till nu, och ha en superduperkväll! Kram!

Spader Madame sa...

Väntar med spänning och vet att det kommer bli hur kul och bra som helst! Stora kramen!

Laila och Johan sa...

Jag väntar med spänning även jag! Ha det bäst!

Annie - PD sa...

Ah - kommer bli en superhärlig fest!! :D

Miss Upsey Daisy sa...

Man blir imponerad det blir man. Ser verkligen fram emot korten. :)

Fru Choklad sa...

Marina: Tack! Ja det blev ju på vippen att jag lyckades hinna med bilder i alla fall på mig själv. Fy f¤/¤n så stressigt jag hade det. Jag hoppas i alla fall att de andra hade kul så att allt slit vi i festkommittén gjorde var värt något.

Spader: Väntan är över :)Kramis

Loppanlej: ja tänkt så man kan spöka ut sig för att roa sina arbetskamrater :) Kram

Annie: Ja jag hoppas att de tyckte om den.

Miss UD: Tack! Ja dom är rätt bortskämda mina kollegor. Inte bara middag och dans här inte :)

Sminkan sa...

Vilken vacker manikyr! Jättefin och julig! Och fin ögonskugga också!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack! Ja det bev verkligen juligt med det röda och guldiga ihop.