lördag, december 19, 2009

NOTD och en massa Nubar shopping

Det efterlängtade paketet med Nubarlack har äntligen kommit från Nailmail. Oj som jag längtat. Jag smaskade i med sex lack i den här beställningen för det var så många som var fina.
Frånvänster till höger är det: "Prevail", "Conserve", "Rasaspberry Truffle, "Emerald, "Earth" och "Greener". Dom fick rada upp sig på böckerna som ska användas mycket i helgen och i jul. Recepten till mitt julgodis kommer att vara hämtat ur dessa böcker kan jag säga redan nu. Böckerna är fantastiska och innehåller så mycket frestande recept att man blir yr bara av att titta i böckerna. De rekommenderas varmt.

Först ut att testa är "Greener" som är en otroligt vacker grön, verkligen supergrööööön färg med fantastisk lyster. Jag har satt på lite prickar i guld för att göra den lite festlig och fick för mig att göra en snöstjärna på långfingret men det kunde jag låtit bli eller i alla fall gjort den med en smalare pensel, men om ni bortser från det. Visst är det en underbar grön färg?

4 kommentarer:

Sminkan sa...

Läcker manikyr! OCh vilka fina lack du fått hem! Nubar är verkligen enastående och deras färger så vackra! Du kommer bli nöjd med alla lacken!

marinamake sa...

Aha! jag beställde också sex lack. har bara testat ett ännu, amethyst tror jag visst det hette. Inte för jag vill lägga sordin på Sminkans positiva uttalande om lacken, men iallfall amethyst var nog det sämsta jag haft på länge. Höll inte ens någon timme innan det började flaga i sjuhundra knyck! Återstår att se hur resten är.

J sa...

Vilka skönheter du fått! Ser fram mot att se bilder på alla "på".

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack. Ja det är därför jag inte kunde hejda mig ! Det finns så många vackra nyanser. Tom idag har jag testat två lack och jag är nöjd. Ska bli kul att testa de andra också. Gissar att jag kommer att beta av merparten under ledigheten :)

Marina: Vad trist att "amethyst" inte höll bättre. Själv har jag alltid överlacket Seche Vite som för övrigt är det bästa jag någonsin haft. Det gör att lacken håller bättre och framför allt så torkar tre lager på nolltid. Kan göra manikyr med underlack och två tre lager färgat + ett lager Seche Vite i sängen när jag ska sova, sedan läser jag lite och sedan sover jag och på morgonen är naglarna perfekta :)

Hanton. Ja de kommer garanterat att dyka upp i bloggen.