lördag, december 05, 2009

Törs nog inte gå till jobbet på måndag :)

Ha ha, jo det törs jag nog, men oj vad jobbigt det var att vara festarrangör! Allt började ganska illa med att dom satt borden som vi skulle äta vid helt fel så den planering som var gjord för bordsplaceringarna kraschade totalt och jag och kollegan Å fick sätta oss och göra om alltihop. Där sprack ju tidsschemat kan man ju säga. Sedan kom showgänget och jag tillbringade närmare tre och en halv timme med att sminka dom. När gästerna började komma höll jag fortfarande på den sista, phew. Sedan gick allt i ett och jag var så upptagen hela tiden med att fixa och dona så jag hann inte ta några kort överhuvudtaget (förutom de nedan som jag tog i min ensamhet när jag bytte om medan de andra satt och åt efterrätt). Maten var nog god, men jag har svårt att uttala mig om saken för dels var jag nervös som ett asplöv i storm och sedan skulle jag ju iväg innan de andra hunnit äta klart så att jag skulle hinna byta om. Vad gillar ni lösfransarna? Ganska maffiga grejer. (MUS)
När alla kom ner där discot skulle vara så började min lilla show med att två killar från showgänget gick med ett draperi mellan sig bakom vilket jag fanns. Sedan började musiken och draperiet föll. Jag stod med ryggen mot publiken så det var inte förrän jag vände mig om (när sången började) som vissa insåg vem det var, men efteråt fick jag höra att flera hade fått fundera en bra stund innan det gått upp ett Liljeholmens. Sedan hade jag mixat ihop "I need a man" med Nanne Grönvalls "Otacksamhet" och i skarven mellan de två låtarna slet jag av mig peruken och skakade ut håret och körde den låten som vi avslutade med att gå ut i publiken och hugga tag i folk och började dansa så att discot skulle komma igång. Tack och lov hade jag M och D från showgruppen vid min sida hela uppträdandet igenom och jag betvivlar starkt att jag hade pallat utan deras stöd för det var ingen lätt sak att ställa sig framför hela företaget utspökad på det här sättet och sedan dessutom försöka dansa, mima och få "igång" publiken till att komma i dansant party mood. Well I did it! Och nu ........ aldrig mer! Mina nerver klarar inte en gång till :)

11 kommentarer:

marinamake sa...

WOW!! Fasiken va proffsigt! Du ser ju supercool ut, totalt annorlunda! Jag kan gott tänka mig att dina kollegor fick fundera en stund! Hoppas ni hade kul sen när du äntligen kunde slappna av lite!

Annie - PD sa...

AAAAAAAAH :Du är så cool!!!
Bra jobbat och vilken helt fantastiskt outfit :D

Spader Madame sa...

Man blir så avundsjuk! Tänk vad du kan och tänk att du vågar! Du är totalt underbar!!!!!

Anonym sa...

Bra gjort och bra festfixat! Blond och lockig! Du ser verkligen HELT annorlunda ut. Hoppas att det filmades så att jag får se uppträdandet sedan. Kram C

Anonym sa...

Synd att jag inte visste om den här bloggen innan festen... då hade man vetat lite mer innan :-)
/ V

Fru Choklad sa...

Marina: Tack så mycket. Ja tänk vad en peruk kan göra! Det var tydligen rätt många som hade svårt att se vem det var :)

Annie: Tack så mycket. Ja den outfiten har jag jobbat på ett tag :)

Spader: Tack så mycket. Ja tänk att jag vågade. Det krävdes bra mycket av mig kan jag säga. Trodde att jag skulle dö när jag stod och väntade på att göra entre. SJUKT nervös.

C: Ja det finns på film! :) Du ska få se eländet ha ha. Jag kommer nog att svimma när jag ser mig själv sedan Phew. Tur att det är jul snart så att folk hinner glömma ha ha.

V: Ahhhh men då hade jag inte skrivit om det här ;) Ärligt talat så blir det ju roligare om man inte vet vad som ska hända, men jag förstår vad du menar för jag är själv sjukt nyfiken. :) Btw så har jag "råkat" klicka hem lite nagelgodis från nail de Royal! Har ingen annnning om hur det gick till :D

J sa...

Du är så jäkla cool vännen, jag är djupt impad av dig. Helt fantastiskt!!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tycker du var jättetuff. Det krävs en hel del mod att stå på scen.

Fru Choklad sa...

Hanton: Tack raring! Ja du det krävdes en hel del smink och mycket planering för att få till den här looken. Inte gjort i en handvändning, men det blev ganska bra till slut :) Berättar mer den 18e när vi ses. Puss

Miss UD: Jag fattar faktiskt inte att jag vågade. Du skulle sett mig 10 minuter innan jag skulle gå på scen, ha ha. Vit som ett lakan och fick bara fram konstiga ljud när mina fellowdancers försökte prata med mig :)

Laila och Johan sa...

Jag är så imponerad! Vilken grej att våga och genomföra! Kram!

Fru Choklad sa...

Loppanlej: Tack! Ja det krävdes massor med mod, fast det blev som tur är väl mottaget så jag behöver visst inte skämmas :) TUR!