lördag, december 19, 2009

EOTD - I rosa och grönt

Ja det är ju inte dagens öga utan gårdagens, men när jag kom hem efter att ha träffat raringen Hanton och ett par andra jurister (några är närmast sörjande kollegor) efter att ha ätit julbord på Mårten Trozigs restaurang i Gamla stan så var jag så mätt och nöjd att jag inte orkade sätta mig vid datorn. Vi hade en supertrevlig kväll och skrattade mycket medan vi mumsade på den goda julmaten. Det enda som var synd var att vi tyvärr inte fått bord till 2a sittningen och därför blev det lite stressigt på slutet, men annars som sagt otroligt lyckat. Att komma ut på en gata i Gamla stan medan några snöflingor sakta faller och se all julbelysning och alla glada människor som är på väg till och från olika trevligheter gav verkligen julstämning :)
Sminket då? Jag hade tänkt att jag skulle slå till på en julig röd/grön make, men eftersom jag ville ha min nya rosa kofta från Indiska så kändes färgerna lite fel så det fick bli rosa och grönt i stället.

Ögonen "Envy" (den gröna) och "Bloom" (den rosa) från Taylor Made Minerals och "Vanilla" Pigment som highlighter från MAC. Skuggan "Black" matte eyeshadow från FACE har fått vara kajal och pennan "Snow" från MUS i vattenlinjen. Sedan har jag den rosa glitter eye linern "Kitty Power" från MAC och mascara Definicils från Lancome. I ansiktet har jag Superbalanced makeup "27 alabaster" från Clinique, Wonder powder "Sahara" MUS och rouget Wonder blush "Goddess" från MUS. På läpparna har jag......... nått lipgloss från MUS. Kommer inte ihåg vilket!

3 kommentarer:

Sminkan sa...

Också en snygg look! Rosa och grönt är alltid roligt att mixa. Känner mig lite inspirerad faktiskt så vem vet om det dyker upp en rosa och grön även hos mig endrera dagen!

J sa...

Du var strålande vacker i fredags raring! Det var så himla trevligt att se dig! Stor kram finaste du

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack. Kul att du gillar kombon. Själv hade jag nog tänkt mig att det skulle vara en nyans mer lik min kofta men kom tydligen ihåg fel hur skuggan blir på, så det var inte som jag tänkt mig men blev rätt ok ändå.

Hanton: Du är för snäll du. Ja det var verkligen kul att ses. Det blir alldeles för sällan. Stor kram raring.