torsdag, december 17, 2009

MAC juledition och EOTD - Warm metal

Vi vet ju alla att det gäller att passa på när MAC släpper sin julkollektion. Det säger "slurp" så är merparten av godbitarna borta, men häromdagen lyckades jag komma över en av askarna med 5 pigment/glitter! 5 Haute High Jinks Warm Mini Pigments/Glitter. Som består av 5 miniburkar fyllda med glittriga skimrande härliga färger i guld/bons/kopparskalan. Namnen är helt underbara. Vad sägs om Reflects gold, Jardin Aires, Rushmetal, Copperized och Museum bronze (det namnet bara älskar jag :)
Förutom MAC pigmenten (3 av dom) har jag använt skuggan "Muffin" från MUS, gel eyeliner "black" MUS, penna under ögat "Cazar" MUS, penna i vattenlinjen "Snow" från MUS och Mascara "Definicils" från Lancome. (En bild med blixt och en utan.) Jag ska swatcha pigmenten ordentligt i helgen om jag hinner, så att ni får se dom ordentligt.

6 kommentarer:

Bajsugglan sa...

Hehe, jag trodde det var Macintosh du menade med Mac! Så bevandrad är jag i makeupvärlden tydligen:)
Men datorer kan jag ju bra! Tänkte, vilka snygga skal datorerna är i. Sån vill jag ha!

Fru Choklad sa...

Bajsugglan: Ha ha ha Oj då Det var inte meningen att missleda folk. Bra på datorer är det ju tveklöst inte så dumt att vara. Själv är jag rädd att jag är bättre på smink än datorer, men olika falla ödets lotter (och det man verkligen är intresserad av.)Kul att du skrev en liten kommentar i alla fall :)

Miss Upsey Daisy sa...

Guldiga skuggor gillar jag. Passar fint till mina bruna ögon. Men jag är ju helt novis i ämnet jämför med dig :)

Annie - PD sa...

SNYGGT! Guld är så fint... Har en från Håkansson som jag ska leta på... :)

Sminkan sa...

Härliga gyllene toner!

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ja guld passar de flesta så det är en bra färg att ha hemma. Gärna ett par i olika nyanser eftersom maken blir snyggare om man tonar i flera färger.

Annie: Tack. Ja guld är bra speciellt nu när det är mycket fester hela tiden.

Sminkan: Tack. Ja jag är nöjd med mitt lilla köp.