tisdag, september 09, 2008

Imorgon går jorden under...

... om man får tro tidningarna. Så drastiskt tror jag nu inte att det blir, men ska sanningen fram så är jag nog ganska så skeptisk till allt detta joxande med naturen och de fysiska lagarna. Det är inte meningen att vi ska göra små "big bangs" i laboratorium. Ingen vet ju vad som faktiskt kommer att hända och även om chansen är rätt stor att inget utanför denna jättemaskin kommer att påverkas så känns det lite olustigt på nått sätt. Vi gör så mycket med jorden redan som inte är bra så behöver vi ytterligare nått som skulle kunna skada oss och vår redan hårt ansatta jord? Det roligaste i artikeln är att projektets pr-ansvarige (lär ha) sagt "-Vi gör det här för att gynna mänskligheten...." Nämen snälla rara. Vem går på DET. Är det inte Nobelpriset och evig berömmelse i våra historieböcker som hägrar? Bäste herr partikellfipplare. Om ni önskar gynna mänskligheten har jag en lista på saker jag tycker ni kan sysselsätta er med istället för att krocka protoner. Vi har tex växthuseffekten. Inte bara mänskligheten utan även djuren kommer att vara djupt tacksamma om denna katastrof fick ett lyckligt slut. Vidare finns ju sådana saker som cancer och aids att ta tag i och så finns det ju människor som svälter och inte har rent vatten att dricka. Det kanske bara är jag, men nog borde det ge en viss tillfredsställelse att lösa dessa problem? Ok det är inte universums gåta, men jag är övertygad om att mänskligheten skulle bli tacksam. MYCKET tacksam.

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Och om ingen utav dina förslag på gåtor att lösa passar forskarna i fråga så kan de alltid ge sig på mysteriet män... Där kan man snacka om Big Bang... Om jorden nu ändå går under så är jag glad att jag vet vem jag ska skylla på!

Fru Choklad sa...

Spader: Ha ha ha ha ha! Nu ska vi väl inte ge dom en totalt omöjlig uppgift? :D