söndag, september 07, 2008

Makeup Stores höstvisning

Det var verkligen jätteskoj att få komma iväg på ett par timmars flärd och även om jag och C, som var där i god tid eftersom det var tillsagt att visningen skulle börja 17.00 och inte en minut senare, fick vänta i kön i 30 minuter efter det att visningen skulle ha börjat så var vi väldigt nöjda med visningen.

Temat var ju som sagt gotiskt och vampyrer. Alla modellerna hade svarta kläder. En del mindre än andra och lite killar var faktiskt med och tassade runt på catwalken.

Tuffa pirater som visade att det går utmärkt att bära både cool makeup och glasögon. Suddigt kort, men detta var kvällens absolut vackraste kvinna. Jisses så snygg hon var hon var som en drottning och ska jag en dag klippa av mitt 1 meters hår ja då är det den här frisyren jag vill ha. Pampig början på Catwalken, eller hur!
Det är synd att jag inte har lite närbilder på modellernas makeup, men jag är inte så bra på att fota snabba modeller som har vänt innan man hunnit fixa klart! :( Sminkningen ÄR mer nyanserad än vad som framgår och många hade såååå coola lösfransar med lite guld längst ut. (Vill ha! Vet inte när jag ska använda, men VILL HA.)
Det fina mysrysiga bordet där alla nya färger låg för beskådande och fingrande.


Nämen är det inte Fru Choklad som står där borta ?

6 kommentarer:

Jonna sa...

Du är ju minst lika stilig som modellerna :-) Jag blev förälskad i stövlarna de hade!!!

Fru Choklad sa...

Jonna: Tack raring. Det var verkligen snällt sagt. Ja stövlarna är grymma :)

Miss Upsey Daisy sa...

Superstilig är du! Kände inte igen dig men har bara sett ett foto från lilla damens dop.. ett tag sedan :D

J sa...

Ursnyggt! Både du och modellerna!!

Spader Madame sa...

Hörrududu... Här var jag tydligen inte riktigt vaken...

Trevligt att se fru Choklad.. "Jag blir minsann inte avundjuk alls- nej -nej". Du rockar Choklad!

Fru Choklad sa...

Miss UD: Kläder och frisyr kan göra mycket och på dopet var nog min outfit inte så representativ för hur jag ser ut till vardags. Det här är mer JAG.

Hanton: Jag tar rodnande emot komplimangen. Tack snälla du. Visst är det en häftig look! I en lite nedtonad version går den utmärkt att köra även på oss vanliga dödliga :)

Spader: Tack raraste! Men ska sanningen fram så är det inte så mycket att vara avis på. Med lite roliga kläder och makeup kommer man långt ;)