torsdag, september 25, 2008

Redan torsdag em!

Oj då ! Vart tog veckan vägen? Plötsligt är det redan torsdag eftermiddag.

I tisdags fyllde ju älskade sonen 9 år, men den födelsedagen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vid lunch ringde fröken från skolan och berättade att jag hade en utslagen liten son med rejäl huvudvärk och halsont att hämta upp. Hela eftermiddagen låg han i soffan och sov större delen av tiden. Inte ens lite film kändes lockande och då är det illa kan jag tala om. Lite pizza fick han i alla fall i sig. (Man får nämligen bestämma vad det ska bli till middag när man fyller år.) Vi får ta igen firandet på söndag då vi ska ha middag med mormor och morfar och förhoppningsvis min syster och hennes familj. Trots eländig huvudvärk blev han i alla fall glad för sina födelsedagspresenter och jag och maken tyckte att det var lite kul att han önskat sig ett schack så det fick han så klart ett. Idag är han dock på benen igen och lite extra glada var vi nog båda två eftersom vi klarat av årets tandläkarbesök och fått med beröm godkänt av vår snälla tandläkare. Det är värt varenda krona att årligen hålla koll på sina tänder och lite extra vita är dom allt efter polering och tandstensskrap :D

Kvällen ska jag tillbringa med bästa väninnan C, först på ett mysigt café och sedan ska vi shoppa loss på Makeup Stores klubbkväll. Personligen är jag väldigt nyfiken på deras SPAserie så den ska jag absolut titta närmare på.

Det blev ju en del handlat i Norrköping också och de produkterna håller jag som bäst på att testa och de dyker upp i bloggen inom kort. Bland annat blir det ögonkräm från Clarins och puder från Dior. (Mycket tyder på högt betyg för pudret från Dior, men jag vill testa det lite till innan jag skriver om det.)

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Ja, vart tar veckorna vägen... Sjuka barn är ju ingen hit, varken för dem eller deras föräldrar. Vem av föräldrarna är det som ska bli spöad i schack då?? Hoppas på ett skönt födelsedagsfirande för sonen i helgen, själv ska jag försöka möta Stockholm i sol! KRAM!!

J sa...

Tiden går helt sanslöst fort. Stackars födelsedagsbarnet men jag hoppas att han mår bättre nu och får ett riktigt roligt firande i helgen.
Låter som spännande shopping och jag ser fram mot recensionerna. Är på jakt efter nytt puder så det låter extra spännande.
Hoppas att du har en härlig kväll!

Anonym sa...

Åh, men det verkade ändå som en mysig födelsedag och hoppas att firandet blir bra nu i helgen.

Yay, Posh Peasant! Någon speciell doft du är nyfiken på?

Fru Choklad sa...

Spader: Som tur var gick det ju över hyggligt fort så nu är han på benen igen och kommer säkert att kunna fira ordentligt på Söndag.

Hanton: Ja det har blivit lite väl mycket shopping den senaste veckan. Får nog ta och lugna ner mig lite nu, men bara lite. Då börjar jag med pudret. Förhoppningsvis i helgen om jag bara får lite tid över ;)

Rocketqueen: Jag har köpt ett kit med viol (7 st tror jag att det var) och sedan 4 från L'Artisan. Återkommer mer i bloggen varefter jag testar dem senare.