fredag, september 12, 2008

Listigt

Uppmanad av Hanton att haka på lista gör jag det. Häng på du med!

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
5 tror jag bestämt att det är.

Vilken svordom använder du mest?
Försöker sluta svära och har lyckats rätt bra sedan jag bestämde mig för det, men något litet, fan, kan fortfarande slinka ut i frustrerade ögonblick.

Äger du en iPod?
Ja tack vara min kära syster är jag nu för tiden stolt ägare till en iPod nano.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag gör gärna både och. Foton är kul.

Vilken var den senaste filmen du såg?
På bio var det Kung-Fu Panda med sonen, C och lilla W. På dvd var det Independence day med Lilla damen sovandes i famnen (igår).

Har några av dina vänner barn?
Ja, nästan alla.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Ett hus och så skulle jag bjuda släkten, C, J och lilla W på en lyxkryssning i Caribien el dyl. Jo så skulle jag köpa Cs drömhus på Gotland och ge henne det i julklapp.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Jag tror man kan kalla Fru Choklad för ganska mycket, men inte lat.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Vanlig grön ekomjölk är bäst.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Oh jag ÄLSKAR nöjesfält. Berg och dalbana är en storfavorit, men jag gillar även kvasten och spökhuset. Det är så himla mysigt.

Hur många syskon har du?
En syster via blodsband och en i själen.

Äger du några band t-shirts?
Ha ha ha japp! Det gör jag. Depeche Mode och Kraftwerk dominerar band t-shirt högen.

När flög du senast?
I somras. Till och från Spanien.

Läser du för skojs skull?
Absolut. Jag läser även en hel del för jobbs skull.

Pratar du några andra språk?
Engelska, franska och lite italienska. Jag räknar stenhårt med att franskan kommer att få ett rejält uppsving nu när sonen börjat läsa det (i 3e klass).

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär

Vad har du med dig in på bion?
Trevligt sällskap, popcorn och ramlösa eller cola light.

Har du en blogg?
Öhhhh ja (???? Vad är det här för fråga??????)

Vilken är din favoritdrink?
Om vi talar alkoholfritt så är det helt klart mandarinjos och pratar vi drinkar av det mer alkoholhaltiga slaget så är favoriten en med bla hallon och vodka som serveras på Vampire lounge på Söder.

Äter du frukost dagligen?
Absolut! Det är ett måste.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Ja luckorna är ganska få. Försöker dock låta bli att känna stress.

Vilken är din favoritfrukt?Oj frukt som är så gott. Kan omöjligt välja EN. Jag gillar hallon, mango, äpplen, papaya….. och många många fler.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Jag utgår främst från om det är bra mat eller inte. Själva kaloriintaget är inte så viktigt i sig. Jag lever mer efter principen nyttigt och gott med små utsvävningar vid väl valda tillfällen.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Extremt petig när det gäller jobbet, men i bloggen handlar det mer om att snabbt få ur sig det man vill ”säga”. Ofta har jag inte ens tid att korrläsa mina egna texter och inläggen går så att säga direkt från huvud till papper, vilket gör att språket ibland inte blir så bra som det borde, men så är det. Jag har gjort valet att använda ”vardagligt talspråk” i bloggen och tänker mig inläggen så som jag skulle berätta saken för en vän. Hur andra skriver i sina bloggar bryr jag mig i princip inte om eftersom jag vet hur mina egna förutsättningar ibland ser ut vid inläggens tillblivelse.

Vad var det senaste du åt?
Fiberfil och munkmüsli. Och straxt en banan innan lunchpasset med stepup.

Gillar du senap?
Oh ja, med undantag för de sötare varianterna som jag inte är lika förtjust i. Dijon är en storfavorit.

Har du någonsin köpt något från eBay?
Jag är väl ensammast i hela världen om det här men nej det har jag inte……. än ska väl tilläggas……

Skulle du säga att du är trendig?
Nej, jag har min egen stil som jag odlar så gott det går. Därmed inte sagt att jag inte kollar in mode och trender, för det gör jag. Tidningar och tv är mycket goda inspirationskällor. Det är väl mer så att när jag hittar saker som faller mig i smaken så kanske jag köper det plagget eller ett liknande, men trender som jag inte gillar ratas skoningslöst.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Nej. Däremot äter jag helst eko eller kravmärkt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken superhärlig lista.

Brittsommarkramar

Fru Choklad sa...

Maria: Ja den var kul. Får man se en motsvarande hemma hos dig?
Kram tbx!

J sa...

Åh vad roligt att du gillade listan! Fnissade högt flera gånger när jag läste dina svar, vi ÄR nog rätt lika:-).

Fru Choklad sa...

Hanton: Den var riktigt rolig och det var länge sedan jag skrev en lista så det var på tiden ;)

Anonym sa...

Tack snälla du, både resa och mitt drömhus! Du är världens bästa vän!
Kram C

Vinner jag, kan DU också räkna med att få stora gåvor.

Fru Choklad sa...

C: Å du vet ju... du är ju mer än "bara" vän. Du är som min syster. Ser fram emot torsdag och lördag :)