fredag, september 19, 2008

Mor och dotter testar godsaker från Body Shop

Jag och Lilla damen var och shoppade på Body Shop för ett par veckor sedan och här kommer våra omdömen om Papaya body butter, Deep sleep dreamy pillow & body mist och Buriti baby body butter.

Buriti baby body butter: Är fullproppad med mjukgörande, lenande fuktighetsbevarande ingredienser med tonvikt på buritiolja. Oljan är rik på betakaroten, provitamin A, oljesyra och essentiella fettsyror. Precis som med BS övriga body butters är konsistensen mjuk och härlig och går fint in i huden. Eftersom den är riktad till bebisar och små barn är doften väldigt snäll och ganska svag. Lilla damen njuter i fulla drag av att bli insmord med krämen och fortsätter att smörja sig själv när jag gått över till att smörja in mig med mitt butter :) Det gäller ju att lära sig hur det går till så härmamammaleken ingår i ritualen. Krämen tränger snabbt in i huden och det märks att den hjälper till att återfukta huden. När Lilla damens duschgele är slut kommer vi absolut att köpa en ny i Buriti baby serien.

Lilla damen ger: 4/5 soliga leenden.
Papaya body butter: Det här är ju lite att slå in redan öppna dörrar eftersom jag redan är storkonsument av BS olika butters, men det är första gången jag provar papaya så......

Konsistensen är lite lättare än en del andra butters och går lätt och smidigt in i huden. Krämen är fuktighetsbevarande och mjukgörande och doften är härligt fruktig utan att bli för söt och sjunker efter ett tag undan för att lämna plats åt en parfym om man önskar det. Dock kan man känna en svag doft av papaya under hela dagen om man sniffar lite på huden.

Fru Choklad ger 4/5 chokladdoppade papayabitar

Deep sleep dreamy pillow & body mist: Den här ingår i BS wellbeeingserie för god sömn. Produkten är tänkt att sprayas direkt på kudden eller på kroppen för att underlätta insomnandet och ge god lugn sömn. Jag och Lilla damen har testat den ett par kvällar nu och även om varken hon eller jag har några större insomningsproblem. Ger doften av kamomill och andra lugnande växter en behaglig och rofylld stämning till sovrummet som mjukt drar oss in i drömmarnas rike. Jag har sprayat lite på lakanet på andra sidan kudden där Lilla damen inte sover för att hon ska slippa ha det precis i ansiktet. Det doftar så där lagom och medan natten går så försvinner doften så att man vaknar upp i ett "luktfritt" rum vilket jag också tycker är bra. Luktar jag direkt på fläcken jag sprayade på kvällen innan kan jag inte känna nått så det verkar inte sätta sig i textilierna vilket jag uppskattar. Jag tycker faktiskt att doften har en rogivande och avstressande effekt så även om jag kanske inte vill ha den VARJE kvälls så kommer jag absolut fortsätta spraya lite då och då vid sängdax.

Fru Choklad och Lilla damen ger 4/5 bamsekramar

6 kommentarer:

Jonna sa...

Kul med produkttester, gillar också Body Shops Body Butter! Papayan har jag inte testat, men Mangon tyckte jag doftade lite för starkt.

J sa...

Nu har du fått mig att vilja gå till Body Shop direkt imorgon bitti och testa krämer:-).

Anonym sa...

Hela jag blir glad av det här inlägget. Jag bara måste få följa med dig och Lilla Damen på shoppingtur! Ni verkar ha det urmysigt tillsammans.

Och självklart ska jag in på BS. Papayan älskar jag också :-)

Fru Choklad sa...

Jonna: Jag har inte haft mango så jag kan inte säga om den är starkare eller "svagare" å andra sidan gillar jag när det doftar ordentligt :)

Hanton: Hoppas du hittar någon mysig. Det finns så många härliga att välja mellan.

Maria: Klart du ska med på shoppingtur med mig och lilla damen! Nu till helgen har vi fullt upp men lite senare fram i höst ska vi väl kunna få ihop en söndag när vi ses på shopping och fika.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag älskar bodybutter och bodyshop.
Har du testa Greenland förresten? Finns på Lindex och är ekologiskt. Ligger lite lägre in pris än bodyshop och är minst lika bra. :D

Fru Choklad sa...

Miss UD: Tack för tipset! Det ska jag testa vid tillfälle.