torsdag, september 18, 2008

Utmaning

Utmanad av världens bästa Spader ger jag mig idag ikast med att tycka till om höstens trender.

1. Spets- Toppar i spets är något jag alltid varit förtjust i och spetsar som detaljer på kläder (i en tämligen oryschig stil) är underbart. Fast det ska vara i den där romantiskt gotiska stillen. Inte porrigt.
2. Höga Stövlar- Coolt som tusan, men mer i Tre musketörernas tappning än Pretty Woman stilen.
3. Vadlånga kjolar- Jag älskar kjolar i alla längder (utom mikrokjolen möjligtvis) . Just vadlång kan vara lite svårburet, men den har ju varit bannlyst från modehimlen ett tag så det var ju bara en tidsfråga innan den skulle dyka upp. Mina favoriter just nu är annars, straxt över knäet och hellångt.
4. Baggy jeans- Om det med detta menas baggy à la hip hopare så har jag bara en sak att säga: FUUUUULT.
5. Det dressade modet- Ha ha ha hur tror ni jag ser ut hela dagarna? Fast faktum är att även om jag inte var jurist så skulle jag ofta klä mig i den dressade stilen eftersom jag tycker att det är så vansinnigt snyggt. I love it. Ett fyrfaldigt leve för Coco Chanel hon leve hipp hipp hurra hurra hurra hurraaaaa. (Och tidig Dior och Yves Saint Laurent så klart.)
6. Halvöppna skor, typ håliga skor- Kan vara snyggt, men vad jag kommer ihåg så finns det inga såna i garderoben. Kan nog inte säga ja eller nej här utan det får bli en fråga från fall till fall.
7. Kilklackar- Japp. Det funkar så länge det inte är på stövlar.
8. Capen- Nej det är inget plagg för mig. Skulle känna mig som Batwoman. Måste dock tillstå att det finns kvinnor som kan bära upp en cape så att det ser väldigt snyggt ut.
9. Leopardmönstrat- Nej tack.
10. Kappor i glada färger- Jättesnyggt på andra, men inget för Fru Choklad.
11. Rutigt- Yes yes yes Jag älskar klanrutigt. Har nog varit skotte i ett tidigare liv. Jag har ju tom en kappa som är klanrutig i rött. (Ja jag vet vad jag svarade angående kappor i glada färger och till mitt försvar vill jag säga att 1. Det röda är inte så ”glatt” utan en ganska lugn och sansad röd nyans 2. Det här är en RUTIG kappa. Fråga tio tolkades som enfärgade kappor. Är det fråga om mönster på kappan kan även Fru Choklad tänka sig mer färg.)
12. Väst- Det beror VÄLDIG mycket på hur den ser ut. Svaret är NÄSTAN nej, men jag har ju själv en i rött siden med guldbroderier och den tycker jag väldigt mycket om så det finns uppenbart undantag fast de torde vara få.
13. Hatt och andra huvudbonader- Som tonåring var jag notorisk mössvägrare, men nu för tiden är jag snarare sån att jag vägrar frysa, så är det för kallt drar jag på mig mössa. Hatt skulle jag gärna vilja bära för det är (med rätt modell) både stiligt och snyggt, men NÄR. På väg mellan jobbet och dagis? Eller varför inte?! Hmmm man kanske skulle börja spana hatt…….

Undrar vad Hanton och Jonna säger om saken? :)

6 kommentarer:

Spader Madame sa...

OK! Nu vet jag hur det egentligen är;-)) Få se om de andra brudarna kan få ihop något... Själv blev jag sugen på en cape!

Fru Choklad sa...

Spader: Jag är övertygad om att du blir dösnygg i capen!

Jonna sa...

Nu har jag svarat :-)

Fru Choklad sa...

Jonna: Jag spanar direkt.

J sa...

Klart man nappar på den utmaningen:-)

Fru Choklad sa...

Hanton: Härligt! Kommer över och kollar dina svar.