fredag, september 05, 2008

Redan repris

Eftersom Lilla damen var feberfri ungefär halva måndagen och hela tisdagen trodde vi att hon skulle få vara frisk ett tag nu. Onsdagen gick bra. Jag fick med mig ett litet sandmonster hem från dagis. Så skitig tror jag aldrig att jag sett henne, fniss. Tur att hon går på dagis så att hon får bekanta sig med naturämnena, lera, sand och gegga då hennes mamma inte är mycket för att ligga i blöta sandhögar. Igår var hon lite dämpad när jag hämtade henne, men jag trodde att hon bara var trött efter två dagar på dagis så jag tog inte så hårt på det. Dessutom skulle jag ju stressa iväg till Makeup Store-visningen som började redan kl 17.00, (i alla fall stod det så på biljetten, mer om det i ett annat inlägg när ni ska få se lite bilder också), så jag lämnade över barnen till min snälla pappa som ställde upp och passade dem tills maken kom hem. När jag kom hem senare på kvällen sov hon bredvid maken i soffan och vi tyckte att hon var varm så när hon kvicknade till för lite välling passade vi på att ta tempen och tadaaaa 39.2! Vid midnatt hade hon blivit ännu varmare så då fick hon alvedon och vatten. Hon ville inte alls, men jag ansåg att jag visste bäst i det läget så hon fick lov att finna sig i att dricka både medicin och vatten. Samtidigt som jag vet att hon behövde det så är det hemskt att behöva tvinga henne, men jag kunde bara inte låta henne ligga hela natten med en bra bit över 39 grader i feber.
Nu på morgonen var hon sval och fin igen så vi hoppas att en dag hemma med maken och sedan två dagar med helg ska göra susen.

Skönt att det är fredag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad du är underbar! Så härligt det är att logga in på morgonen och mötas av ett sådant fint grattis från Fru Choklad! Tack! :D Can't wait till att få se bilder från MUS-visningen förresten! ...eller hur lät det, ja Makeupstore menar jag.

Åh, hoppas att lilla Sand-damen får vara frisk nu!

Ja, det är så skönt med fredag!

Spader Madame sa...

Äntligen fredag!

Du har fått en utmärkelse hos mig!

http://spadermadame.blogspot.com/2008/09/spader-och-favoriterna.html

Välkommen att kolla!

Miss Upsey Daisy sa...

Hon är en fighter lilla damen. Gissar att det kommer vara mycket olika bakterier som flyger i luften framöver.

Anonym sa...

Ååååå, Lilla Damen. Skönt att hon är på bättríngsvägen.

Ta hand om er och kram

Fru Choklad sa...

Rocketqueen: Jag menar varje ord! :)

Spader: Spännande jag tar en titt om ca 30 sek.

Miss UD: Ja hon är ju det min Lilla dam, vi har dragit med febern hela helgen och imorgon blir hon hemma med pappa. Kanske att hon kan gå till dagis igen på tisdag eller onsdag.

Maria: Sakta men säkert går det åt rätt håll. Tack raring.