fredag, september 26, 2008

Listigt

Annie har kört en lista och utmanat alla som vill och jag tyckte den var lite kul så jag hakade på.

1) Tre saker om dig själv som du är stolt över
- min familj – den bästa i världen!
- min fighting spirit – utan den hade jag kanske inte levt idag
- min förmåga att känna kärlek – jag tror på tesen ”det du ger till andra får du tillbaka”

2) Som vän är du?
- trofast
- lojal
- stöttande

3) Är du bra på?
- att ta hand om min familj
- att organisera och se till att saker blir gjorda
- att få andra att må bra

4) Är du avundsjuk?
Nej, det bästa livet har att ge har jag redan (maken och barnen). Dessutom mår man nog sämst själv om man är avundsjuk så det är bara slöseri med energi.

5) Öl och pilkastning eller discomusik och dans?
Discomusik och dans. (Fast helst syntmusik och dans om jag ska vara ärlig)

6) Tränar du? I så fall vad och hur ofta.
Promenader, dansmatta PS2, yoga, pilates och i oktober börjar jag simma också. Minst 4 ggr i veckan helst 5.

7) Det första du gör på morgonen?
Går upp ! Ha ha ha

8) Hemlig "förälskelse" (typ någon skådis eller annat oskyldigt)
Nop. Jag är bara kär i min man.

9) Pratar du med dig själv?
Hela tiden! Fast det sker oftast tyst inne i huvudet så folk slipper höra.

10) Mest märkbara tantvarning? (om det finns)
Att jag är så frusen av mig kanske? Fast jag vet inte om det är så tantigt….. Jag tror inte att jag är så tantig av mig.

11) Vad skulle du vilja göra mer på din fria tid?
Jag skulle vilja ha mer TID till att vara med min familj och så skulle jag vilja ha mer tid till att göra musik. Jag har inte hunnit med musiken på länge nu och jag saknar det nått oerhört.

12) Något nytt projekt på G i snar framtid?
Massor! I Fru Choklads huvud planeras nog minst 5-6 olika projekt just nu, men tyvärr finns inte tid till allt så mycket är tvunget att ligga på hyllan tills vidare.

13) Något som du SKULLE VILJA göra, men som aldrig får tillfälle, tid, råd med.
Nej jag försöker nog förverkliga mina drömmar även om det ibland tar lite tid att komma dit.

14) Det bästa med att ha barn? (om du har)
Oj! ALLT. Jag kan inte tänka mig mitt liv utan mina barn. Den glädje och kärlek som det innebär att ha barn går inte att beskriva.

15) Är du pinsam? När?
Det är jag säkert, men jag kan inte komma på nått just nu.

16) Person som du avskydde i skolan?
Jag vet inte om avskydde är rätt ord, men det fanns rätt många i klassen som gjorde mig väldigt ledsen väldigt ofta.

17) Hångla på första dejten?
Det beror på vem det är. Vissa har varit ja andra nej. Med maken så var det absolut ja på första dejten.

18) Din bästa killkompis (om ej nu, sen förr)
Jag hade en när jag gick på juristlinjen, men vi ”gled isär” under tiden som vi skrev på vår examensuppsats och nu vet jag inte ens var han bor längre. Trist för vi var verkligen bra kompisar.

19) Vad gör du på helgerna?
Umgås med familjen och vänner. Fikar, shoppar, tränar, går bort eller har gäster.

20) Livsdröm?
Att dö i vetskap om att mina barn anser sig ha haft en uppväxt som gjort dem till starka och trygga individer och att de vet att de alltid varit djupt älskade.
Att få göra en cd med min egen musik.

Alla som vill kan känna sig utmanade.

5 kommentarer:

Annie - PD sa...

Härligt att läsa och underbar livsdröm som jag vet du kommer genomföra! :)

Anonym sa...

Å, vilka kloka härliga svar :-) Värmer att läsa.

Laila och Johan sa...

Att ha en familj att älska.. ja, nog vore det grejen! Och hångla på första dejten är väl inte så märkligt.. ;)

Spader Madame sa...

Skön lista, hela den goda chokladbiten lyser igenom... Bra att inte har så stora tantvarningar och klart att det kommer en CD. Du rockar, jag menar synthar...

Fru Choklad sa...

Annie: Ja nu när jag läser listan så här i efterhand inser jag att det verkligen lyser igenom hur mycket familjen betyder för mig :)

Maria: Tack raring!

Loppanlej: Nä precis! Hi hi Lite hångel har ju ingen dött av. Dessutom är det ju så härligt.

Spader: Ja jag hoppas verkligen att jag kan få till en cd. Inte att ha till försäljning, utan en jag gör mer för mitt eget nöjes skull. Låtar har jag ju så det räcker det är det där med att skriva texter, mastra och lägga på sång som jag aldrig verkar ha tid över för att göra, men förr eller senare så..... Ha ha ha ja synthbrutta kommer jag att vara tills jag dör! Fast min musik har starka influenser från klassisk musik också. Om du vill höra så finns jag på My Space http://www.myspace.com/seren140
Dock är inget av spåren mastrade så det är bara demos som ligger ute, men du får i alla fall en uppfattning om hur jag låter.