tisdag, november 03, 2009

Cupcakes med Halloweentema

Det behöver ju inte alltid vara så märkvärdigt. Ibland räcker det med en spindel eller en skalle för att det ska bli lite halloweenfeeling över kakorna. Jag har utgått från Leila Lindholms grundrecept (ta bort citron och vallmofrö ur det länkade receptet så har du det) fast jag byter ut 1 dl mjölk mot 1dl vaniljkesella och kryddade degen med pepparkakskryddor. Sedan har jag stoppat in urkärnad dadel innan jag gräddade cupcakesen. Till frostingen har jag använt Mascarpone, pepparkakskryddor, sirap och florsocker och dekorerat med "läskigt" godis. Enkelt och väldigt gott. Byter man ut godiset mot nått annat mer lämpligt så passar de utmärkt till advent och jul också.

3 kommentarer:

marinamake sa...

Ser fina och smaskiga ut! Åh jag kom att tänka på en halloweentårta jag gjorde för nåt år sedan, helt orange med värdens sötaste fladdermus på, som jag gjorde i marsipan och ställde uppepå, har inte fotot i den här datorn, bara papperskopia (gammeldags, daaahhh), men jag var så nöjd med den för den blev så fin! Jag saknar verkligen halloweenpartajen vi brukade ha varje år. Orkade inte rycka tag i det i år heller, nästa år kanske...

J sa...

Det ser verkligen både läckra och häftiga ut. Kan tänka mig att de gjorde succé!

Fru Choklad sa...

Marina: Åååå kan du inte ta kort på kortet och visa i bloggen? Jag skulle verkligen vilja se din fladdermustårta!

Hanton: Ja dom blev faktiskt goda!