söndag, mars 18, 2007

2 dagar kvar till bebis?

Vi är fortfarande hemma och väntar på att det ska bli lite struktur på värkarna. Jag har sovit en del under natten och bara vaknat när det har kommit värkar (typ 1-2 ggr i timmen) och när min pytte pytte lilla blåsa krävt ett toabesök.

I övrigt är status ungefär som igår. Jag har hela tiden en molande värk som ibland ersätts av sammandragningar eller värkar, så det blir till att forsätta vänta. Jag lär tillbringa dagen med att vanka, rulla med höfterna för att lindra värken (det hjälper väldigt bra faktiskt) och stånka!

Jag ringer förlossningen när:
1 Vattnet går, för då ska man ringa och rådfråga.
2 Jag får en blödning, för då ska man också ringa.
3 Jag har 10 minuter mellan värkarna och haft så i ca 1 timmes tid.

3 kommentarer:

En mamma babblar sa...

Åhh vad spännande! Lycka till! Har damen förresten vänt sig eller ligger hon fortfarande i sätesbjudning?

Håller tummarna! Minns själv hur spännande det var när det äntligen hade börjat hända nåt!! :-)

Annie - PD sa...

Det är är det mest spännande jag har varit med om på bloggarna! :D
Jag tänker på dig, hoppas att allt känns okej trots jobbig värk :)
Kram kram

Fru Choklad sa...

En mamma babblar: Tack snälla du!Ja det är väldigt spännande. Jag var lite rädd för att allt skulle lägga av under natten, men det har det inte gjort så jag inser att det nu bara kan handla om timmar eller något dygn (eller två) innan vi äntligen kan krama om henne på riktigt!
Hon ligger fortfarande i säte, men det gör inget för jag födde sonen i säte och det gick jättebra så jag är inte orolig över det "udda läget"

Annie: Ja det är det som är så lustigt med att ha ont när man ska föda barn. Det GÖR inget! Det var mycket jobbigare att ha ont när jag hade knäckt ett revben för det var bara negativ smärta, men det här är en smärta som leder till nått gott och även om det ärligt talat känns rejält nu (och värre ska det bli! Pheeeww) så känns det faktiskt ok! Kram till dig med!