torsdag, mars 01, 2007

Nät-shopping

Kalla mig gärna mumie, gråsten eller nått annat som känns passande, men idag har jag gjort min första, ja du läser rätt, FÖRSTA beställning från en nätbutik EVER!
Det blev lite reaböcker från bokus. (Jag kommer ju inte UT)
Eftersom jag samlar på kokböcker så var det givet att börja där. Sedan hittade jag en Terry Pratchett som jag inte har så den var jag tvungen att beställa också. För er som aldrig läst en Pratchett säger jag bara: LYCKOST. Han blandar fantasy med en underbar humor och jag blir aldrig besviken på hans böcker.
En bok om bröd med massor av tips på hur man lyckas med baket!




Vi fick en fonduegryta när vi gifte oss och jag känner att det är dax att få lite ny inspiration så den här boken kommer nog väl till pass!

Som sagt! Underbar humor. I den här romanen driver Pratchett med julen och all hysteri som uppstår runt denna högtid!
Bilder från bokus

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka bra tips!!!!

Brödboken verkar kanon. Jag bakar så gott som allt bröd själv (även om jag idag köpte en limpa)och tycker det är så kul med bak överlag.

Måste kolla in nätbokhandlarna...

MiA sa...

Hogfather (Svinvinternatt) läser jag som bäst (men jag läser en miljon böcker samtidigt ;)) - jättekul bok.

loppispoppis sa...

Hej! Hittade din sida via maria ovan. Lycka till med bebis och nätshoppande!

Fru Choklad sa...

Maria: Jag är också en brödbakare! Sista åren har jag nog köpt mer än jag bakat själv, men jag tänkte ta nya friska tag nu när jag ska vara hemma med bebis!
Mia: Ja det är just det som är så bra med Pratchett, man vet att man får en rolig stund. En favorit är Mort. Guuud vad jag skrattade när jag läste den.
Loppispoppis: Tack för lyckönskningarna!