lördag, mars 17, 2007

3 dagar kvar till bebis?

Efter frukosten så bestämde jag mig för att bestiga Mount Everest, eller i alla fall ta mig till Söderhallarna för en fika vilket är ungefär samma sak för mig just nu. (Ok inte riktigt, men nästan.)

Vi strålade samman med våra goda vänner C, J och lilla W och satt och fikade och pratade i två timmar vilket var underbart härligt, men hela tiden när vi satt där så kändes det mysko och efter ett tag så fick jag sammandragningar och värk.

Vid 15.00 kände jag att nu var det dags att handla det vi ska ha till middag och sedan vill jag komma hem. (För jag inbillar mig fortfarande att jag ska laga middag och ha en ”lugn hemmakväll”)

Hela vägen till Ringen hade jag sammandragningar och värk och flera gånger fick vi stanna för att jag helt enkelt var tvungen att vänta lite innan jag kunde gå vidare. Lilla damen verkar också lite orolig där inne och ligger och knuffar och buffar så ingen av oss är väl speciellt nöjd med situationen just nu.

Vi har ju varit hemma en lite stund och då brukar det ju lugna ner sig, men den här gången vill det inte riktigt göra det. Det värker och molar och jag får sammandragningar lite då och då. Jag tycker inte att det är fråga om värkar än och absolut inget regelbundet så det kan ju fortfarande vara en luring. Vi får väl se hur det utvecklar sig under kvällen.

Kanske den sista bilden på magen tagen för 10 minuter sedan! :)

7 kommentarer:

Annie - PD sa...

Iiiiiiiiiiiiiiiiih - å vad spännande :D Lova att du döper bebisen efter mig om det blir en tjej ;)
Kram kram

Fru Choklad sa...

Ha ha ha! Vi får väl se vad det är för en liten en som tittar ut ;)
Och en tjej blir det! Det vet vi.
Jag lovar att skriva om det händer mer eller om det lägger av (i vanlig ordning) ännu så länge är det samma läge så vi får se.....

Anonym sa...

Nu så biter jag på naglarna kan jag lova.... så spännande...

Anonym sa...

Men vilken gullig liten mage du har. Tänk att det får plats en hel liten människa där.

Nu i denna stund - när jag skriver detta ligger hon kanske redan i din famn...

Fru Choklad sa...

Maria: Ja det börjar bli rätt spännande här måste jag säga! Värken i korsryggen tilltar och det gör också sammandragningarna. Det bådar gott det här! :)

Lenak: Tack! Ja det är otroligt att det är en lite bebis där inne!
Ha ha ! Nej SÅÅ långt har vi inte kommit! Fortsätter det så här kan det dock vara dax inatt eller under morgondagen!

Jag fortsätter att rapportera!

Mary Lady Luck sa...

Eftersom jag redan kommenterat oom den eventuellt stundande entrén för Lilla Damen passar jag här på att berömma din fina klänning!! Supertjusigt :)

Fru Choklad sa...

Å tack! Egentligen är den inte ett gravidplagg, men det stretchiga tyget gör att det går bra att ha den i alla fall!