tisdag, mars 13, 2007

Dagens vill ha

Idag vill jag ha mycket! Jag känner en obeskrivlig lust att shoppa loss å det grövre så jag börjar med en ny favoritdesigner Zac Posen. Denna är från vårkollektionen 2007 och jag älskar snittet på byxorna! Hoppas verkligen jag hittar nått liknande billigare alternativ för den här stilen på byxor är JAG!

Och så lite couture från huset Dior. Där John Galliano fått pippi på asien. Vissa av klänningarna ser nästan ut som origami, men den här skulle jag inte alls ha nått emot att äga.
Även denna dramatiska skapelse är från Dior och nej jag vet inte när jag skulle ha den eller hur jag skulle sitta i den, MEN oh vad jag vill ha den!!! Jag skulle nöja mig med att stå i ett hörn på någon fantastisk fest bara jag fick bära den en kväll!


Bilder av Mario Maderia för Style.com

7 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, jag fullständigt älskar Zac Posen :)

Fru Choklad sa...

Åh du är tillbaka!!!! Välkommen hem !

Mary Lady Luck sa...

Åh, mitten-klänningen är alldeles underbar! Asiatisk inspiration kan betyda så mycket olika saker, men just den här klänningen fångade känslan så otroligt vackert :)

Anonym sa...

Mode ÄR konst. Ingen snack.

Helt underbara. Vill ha :-)

Anonym sa...

Ååå, du har inte bloggat på hela dagen. Är det lilla damen som är på g, tro? *nyfiken*

Anonym sa...

Ja - nu är man bra nyfiken...

Fru Choklad sa...

Kerstin: Ja jag har nyligen upptäckt Posen. RTW hösten 2007 är ännu snyggare. Helt klart en designer att hjålla ögonen på.

Mary: Ja tygerna i hela den här kollektionen är helt otroliga. Sedan är det ju många klänningar som känns mer som skrädarkonst än bärbara plagg, men det är onekligen vackert att titta på.

Maria: Ja speciellt Couture-kollektionerna.
Nä det är inte lilla damen som är på gång tyvärr. Hade bara en jobbig dag med mycket värk och sammandragningar + att sonen hade studiedag och var hemma från skolan så jag använde mina krafter till honom istället för att sitta och blogga. Han tycker att jag är grymt tråkig när jag sitter vid datorn så jag skippade det igår.

lenak: :) Jag önskar att du och Maria haft rätt men så var ju inte fallet. Vi får fortsätta vänta ett tag till. Men det tar sig. Hon har flyttat ner ordentligt i bäckenet nu och jag får bara mer och mer sammandragningar och värkar för var dag som går så det MÅSTE ju vara på gång snart!