torsdag, mars 22, 2007

Lilla damen

Söndagen den 18 mars kl 20,56 kom så Lilla damen äntligen till världen! 49 cm lång och 3540g.

Vi har varit hemma från BB i ca ett dygn nu och allt känns fortfarande omtumlande, men vi är enormt lyckliga. Allt har gått otroligt bra och både jag och Lilla damen mår toppen. Maken kan knappt slita ögonen från sin lilla ögonsten och storebror kommer in tom mitt i natten när han hör henne gny för att kolla att allt är bra med lillasyster. Jag håller på att skriva ett längre inlägg om det underbara dygnet när hon kom till världen men det kommer nog att dröja innan det är klart då stunderna vid datorn nu är mycket korta ;)

Tack för alla lyckönskningar ni skickat oss. De värmer gott i hjärtat!


På dessa bilder är hon bara några timmar gammal, min lilla älskling.

16 kommentarer:

Annie - PD sa...

MEN SÅ FIN HON ÄR :D
Grattis grattis grattis!!
Stor kram till er allihop!

Anonym sa...

GRATTIS!!!!

Å så underbart roligt. Hon är helt underbar.

Stort stort grattis till hela familjen!!!!!

loppispoppis sa...

ååååh, hon är ju fantastiskt söt!

dddd sa...

GRATTIS! Vilka underbart fina bilder! Många kramar! :)

Fröken Lund sa...

Grattis grattis grattis!!!

Hon är ju världens sötaste! Åh, så roligt för er. :-)

Mary Lady Luck sa...

Grattis!! Vilken underbart fin Liten Dam :)

Anonym sa...

Hon är inte bara söt - hon är vacker också - vilken välformad näsa hon har - det måste bero på att hon är född i säte - alltså inte legat ihoppressad - som de flesta andra.

Jessica sa...

Wow! Stort grattis till hela familjen! Kram Jessica

Mill sa...

Stort grattis! En riktig skönhet.

Kerstin sa...

Åh, såååå fin :)

Laila och Johan sa...

Vilken fin liten tjej!! Stort, stort grattis!

Anonym sa...

Hoppas allt är bra med er :-)

RedAngel sa...

Grattis!!! Å vad gulligt...å jag vill OXÅ sniffa nykläckt bebe *L*

Va kul med dygnen före förlossning- rapporterna =) Snart e man där själv & stånkar...cirkus 7v kvar om den lille håller tidtabellen hehe!

Anonym sa...

Ååååå så söt hon är ett Stort Stort grattis till er allihop! nu längtar jag ännu mer efter mina småttingar i magen :-). Hoppas vi hörs och ses snart.

En stor kram till er alla!

Anonym sa...

Jattestort grattis!!! Hon ar supersot!!!

Fru Choklad sa...

Annie: Tack! Ja hon är verkligen fin!

Maria: Tack! Ja jag är sååå lycklig!

Loppispoppis: Tack! Jag säger inte emot ;)

Miss KYD: Tack! Ja hon gör sig verkligen på bild.

Fröken Lund: Tack! Ja nu är man verkligen i ett nytt skede i livet och det är helt fantastiskt.

Mary: Tack! Ja hon lär få dras med att kallas Lilla damen ett bra tag till. Du ska se vilka bestämda miner hon kan ge mig och maken!

Lenak: Tack! Ja det beror säkerligen på det. Faktum är att hon inte ens var skrynklig när hon kom ut!

Jessica: Tack! Du får komma förbi på en fika och titta närmare på det lilla underverket!

Mill: Tack! Ja hon är en riktig lite rosenknopp!

Kerstin: Tack! Fin och mjuk och luktar så underbart gott!

Loppanlej: Tack! Ja hon är verkligen fin!

Maria: Oh ja! Allt är jättebra. Har bara prioriterat att ta tillvara de här dyrbara dagarna när maken också är hemma till att bara vara med honom och barnen. Det blir mer bloggande sedan när han börjar jobba ;)

Redangel: Tack! Ja det ÄR verkligen nått speciellt med bebisars lukt! Hela första natten låg jag med näsan mot hennes huvud och bara njöt av hennes doft!
Snart är det din tur! Jag ska hålla tummarna för dig. Sno gärna idén, för jag tror att det kan vara kul för barnen att få läsa när de själva blivit stora eller själva väntar barn.

Therese: Tack! Ja snart är det din tur och då ska jag hålla tummarna allt jag kan för dig! Det var inte så hemskt med snitt som jag trodde som vi pratade om sist. Klart att vi snart ska ses! Jag ringer dig i nästa vecka när maken börjat jobba igen!

Anette: Tack så jättemycket!