söndag, januari 25, 2009

Dagens öga - Marianergraven

Långt utanför den Japanska och Filipinska kusten ligger världens djupaste punkt i jordskorpan och som avslutning på Rouaas tema vecka har vi använt denna underbara bild som inspirationskälla. (Jag har lånat bilden från Rouaa.) Tänk att den är djupare än vad Mount Everest är högt!

Eftersom det var sista dagen på temaveckan så har jag tillåtit mig att spacea ut lite idag :) Ett kort blev lite suddigt, men jag tänkt att det kan vara kul att se ögat i normal läge också och inte bara "uppspärrat" och med bakåtlut för att all skugga ska synas ;)

Jag har använt min nya Paint pot "bare study" och skuggan "deep truth" från MAC som jag köpte igår. Sedan har jag också använt skuggorna "satin" och "ginger leaf" från MUS, blå glittergele från MUS, svart kajal från MAC och mascara från L'oréal och Tri Brow Color MUS.

Det här har verkligen varit en kul temavecka och det ska bli kul att se vad som kommer här näst.

9 kommentarer:

Sminkan sa...

Häftigt! Visst är det kul att få "go crazy" ibland och bara hitta på, som när man var liten och lekte med fingerfärg! Fast det här är ju artistiskt och snyggt dessutom!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack snälla du. Alltid roligt att få beröm från duktiga "sminkare". Ja det var kul att göra nått lite mer artistiskt.

J sa...

WOW! Såå snyggt!

marinamake sa...

Ohh shiit vad du har fått till det! Supercoolt! Va duktig du är! Det här gillade jag!

Miss Upsey Daisy sa...

Hur lång tid tar det att sminka ett sådant öga? Eller ögon...

Fru Choklad sa...

Hanton: Ja det var kul att freaka loss lite. Jag funderar lite smått att starta en temavecka med olika sagoväsen bara för att se hur det skulle te sig bland sminkbloggarna. Det vore spännande att se hur alla duktiga tjejer skulle tolka tex sjöjungfru och älva. Kan tänka mig att det skulle bli helt otroligt mycket snyggt, men jag ska fnula på det lite till.
Mainamake: Kul att du gillar den! Jag misstänkte att det skulle falla dig på läppen ;)

Fru Choklad sa...

Miss UD: Det tar ca 45 min och jo visst fuskade jag och gjorde bara ett öga. Fast hade jag gjort båda skulle det nog tagit drygt en timma.

Anonym sa...

häftig tolkning! Det är kul när folk spacear ur lite tycker jag:)

Fru Choklad sa...

Emma P: Ja det gäller att ta chansen när den ges ;)